Reklama

Přichází doba virtuální a rozšířené reality? Na co se můžeme těšit?

 
Další 1 fotografie v galerii
Budoucí speciální přístroj nepoběží na platformě iOS / Pixabay
Není žádným velkým překvapením, že je společnost Apple doslova posedlá rozšířenou realitou (AR). Jim Cook o ní začal mluvit jako o dalším velkém evolučním kroku ještě před tím, nežli byl uveden ARKit pro iOS na akci WWDC v červnu. Jak se ale ukazuje, jeho ambice jdou mnohem dále, než jen k běžným iPhonům.

Apple podle všeho zamýšlí vydat AR "obléknutelné" zařízení a to v roce 2019 s tím, že by jeho distribuce byla zahájena na jaře 2020. Zdroje dále potvrzují, že novinka slibuje mít vlastní displej a poběží na novém čipu a vlastním operačním systému – to vše na rozdíl třeba od takových Samsung Gear VR a Google Daydream, jež spoléhají na smartphony, aby odedřely nejvíce práce. A kupříkladu třeba zase takový Oculus Go bude samostatným zařízením, ale to se bude zaměřovat na VR a ne AR (virtuální realita versus rozšířená realita).

Zařízení od Apple bude prý dalším rozšířením platformy "obléknutelné" techniky („Wearables"), jelikož ta se doposud soustřeďuje výhradně na Apple Watch. I když odhalené detaily nespecifikují, zda nové zařízení od Apple bude větší, nežli běžné brýle, není to tak dávno, co nám Cook naznačil, že podobné věci, co se aktuálně na trhu vyskytují, prostě nemají tak vysoký designérský standard, jaký Apple vyžaduje.

Apple aktuálně interně a k vývoji využívá HTC Vive a pracuje na soupravě podobné Gear VR. Na akci WWDC Apple oznámil i 599 USD External Graphics Development Kit pro macOS developery zahrnující 100 USD kredit na nákup HTC Vive.

A opět pár překvapivých informací: budoucí přístroj nepoběží na iOS, ale vlastní další variaci jménem rOS a pohánět jej bude další vlastní speciální čip domácí Apple provenience. Vše též naznačuje tomu, že je věc již i ve stádiu „prototypování" prvních aplikací: přislíbeno je vše od mapového softu, zprávařiny, ba padlo cosi i na téma „Virtuální 360° místnosti pro virtuální schůzky". Zkoumá se též, jak moc je reálná integrace celého App Store.

Poslední verze ARKit též přislíbila technologii („Persistent tracking"), která si bude pamatovat umístění reálných předmětů v rozšířené realitě a naopak – předmětů virtuálních v realitě. Uvidíme, jak vše nakonec dopadne, radíme ale spíše ještě zachovat raději chladnou hlavu, ať pak není o to větší zklamání.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat