Tik Tok je fenomén, Instagram ale představil novou zajímavou funkci

Tik Tok cílí na mladší uživatele než Instagram / Pixabay
Za poslední rok se Tik Tok stal nejstahovanější aplikací AppStore na světě. Není proto divu, že mu Instagram začíná šlapat na paty.

Podaří se mu utnout raketový růst konkurenčního TikToku zkopírováním klíčového formátu tak, jako se mu to podařilo v případě Snapchatu? Zdá se, že tentokrát to nebude tak jednoduché.

V listopadu 2019 přišel Instagram s novinkou Instagram Reels. Jedná se o formát 15sekundového videa s hudbou, které je možné nasdílet v rámci Instagram Stories. Uživatelé mohou nahrát video, namixovat hudbu, vytvořit meme nebo vtip. V podstatě jde o stejnou funkci, která je tak charakteristická právě pro Tik Tok.

Stali jsme se tak svědky toho, kdy americká firma kopíruje funkci čínské sociální sítě. Tedy opačného trendu, než když Asie produkovala západem osvědčené aplikace a technologie za nízké náklady. Jestli se podaří Instagramu podobný manévr jako v případě Snapchatu a utlumí rychle rostoucí Tik Tok, ukáže blízká budoucnost.

Všechny informace však napovídají, že to v tomto případě nebude tak jednoduché. Právě proto, že za Tik Tokem stojí velký čínský kapitál a aplikace je už v pokročilejším stádiu rozvoje, než tomu bylo u Snapchatu. Zároveň Tik Tok cílí na mladší uživatele než Instagram, který je v současné době fenomén hlavně třicátníků a ne teenagerů, jak je tomu u čínské aplikace. 

Tik Tok má nyní již půl miliardy uživatelů, kteří jsou velmi aktivní (90 % z nich denně využívají aplikaci po dobu 52 minut!). Denně nahrají až 1 miliardu videí.

Mohlo by vás zajímat

Reklama