Testy Euro NCAP: Pět hvězd pro modely ID.5, Polo a Taigo

Hodnocení vychází mimo jiné z výsledků čelních a bočních nárazových zkoušek / Volkswagen
Automobilka Volkswagen má hattrick v renomovaných testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Nejlepší možné hodnocení s pěti hvězdičkami obdržely nové modely Volkswagen ID.51, Polo a Taigo.

Plně elektrické SUV kupé a oba nové malé vozy se spalovacím motorem byly podrobeny testům s výbornými výsledky ve všech čtyřech zkoumaných oblastech, ať se jedná o ochranu dospělých cestujících, dětí a nechráněných účastníků silničního provozu, nebo o asistenční systémy v sériové výbavě.

Trojice modelů Volkswagen dosáhla vynikajících výsledků především v oblasti „ochrany dospělých cestujících“. Elektromobil ID.5 obdržel v hodnocení 93 procent možných bodů, Polo a Taigo dokonce 94 procent.

Hodnocení vychází mimo jiné z výsledků čelních a bočních nárazových zkoušek včetně testu ochrany před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. ID.5 vděčí za své vynikající výsledky nejen spolehlivé ochraně cestujících při nárazu, ale také opatřením, jež umožňují mimořádně rychlé vyproštění posádky z vozu při záchranných pracích po nehodě.

Dalším důležitým prvkem bezpečnostní výbavy je centrální boční airbag pro cestující vpředu, jímž jsou vybaveny všechny tři testované modely značky Volkswagen. Centrální boční airbag může při boční kolizi předejít možnému kontaktu hlav osob sedících na sedadlech vpředu, nebo alespoň minimalizovat jeho intenzitu.

V hodnocení „ochrany dětí“ dosáhl model ID.5 výsledku 89 procent. Uvedené hodnocení zohledňuje tři důležité aspekty. Kromě ochrany, kterou zaručují zádržné systémy pro děti při čelním nebo bočním nárazu, je pozornost zaměřena také na bezpečné upevnění dětských sedaček různých velikostí a další prvky výbavy vozidla pro přepravu dětí. V této oblasti se skvěle vedlo také modelům Polo (80 procent) a Taigo (84 procent).

V kategorii „Asistenční systémy“ přesvědčil především model ID.5 s 85 procenty dosažitelných bodů. Modely Taigo a Polo si na své konto připsaly v této oblasti po 70 procentech. Všechny uvedené modely disponují v sériové výbavě mimo jiné rozpoznáváním únavy řidiče, asistentem „Front Assist“ pro sledování překážek před vozem s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců a asistentem „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu.

U modelu „ID.5“ byly v této kategorii navíc zohledněny a pozitivně hodnoceny také systémy pro vizuální a akustické upozorňování na nepřipnutý bezpečností pás (v první řadě sedadel) a detekci obsazenosti sedadla (ve druhé řadě sedadel).

Zdroj: Volkswagen, Euro NCAP

Mohlo by vás zajímat

Reklama