Nový Peugeot 3008: Ideálně veliké a dostatečně výkonné SUV s bohatou výbavou

 
Další 4 fotografie v galerii
Tentokrát jsme testovali třitisíceosmičku v zajímavé kombinaci automatické převodovky s naftovým 1,5litrovým čtyřválcem / Marek Kuřina
Úspěch řady 3008 automobilky Peugeot nevznikl náhodou a už vůbec ne ze dne na den. Francouzi totiž toto SUV vylepšují prakticky každý rok, takže verze pro letošek je nejenom designové pohledná, ale také velmi dobře vybavená i dostatečně prostorná pro průměrně velkou rodinu.

Pokud si uvědomíme, že jenom v kategorii SUV je na tuzemském trhu nyní v nabídce více než 100 různých modelů (dle statistiky SDA), tak je rázem nad slunce jasné, že uspět právě v této kategorii bude pro každou automobilku nejenom velkou výzvou, ale zároveň jen velmi těžko splnitelným úkolem.

V tomto světle ještě více vynikne, jak je možné, že model 3008 značky Peugeot je prodejně velmi úspěšný, navíc již řadu let. Podle mého názoru toto již není jenom o povedeném designu, nebo pohodlném řízení, ale také o nabídce, která odpovídá prakticky tomu, co motoristé na celém světě po takovém středně velkém SUV vlastně chtějí.

Třitisíceosmička je tolik oblíbená v souvislosti s již uvedeným možná také proto, že tu ideální či nejvhodnější motorizaci si vybere u Peugeotu skutečně prakticky každý. Není totiž zdaleka pravdou, že dnes každý touží po hybridu, či dokonce plně elektrickém autu. I z reakcí našich čtenářů víme, že řada z nich stále preferuje výkonné a zároveň úsporné naftové motory. A my jsme právě testovali třitisíceosmičku v zajímavé kombinaci automatické převodovky s naftovým 1,5litrovým čtyřválcem.

Pokud jste příznivci manuálního řazení, tak i v tomto případě má pro vás Peugeot tuto variantu u modelu 3008 ve své široké nabídce. Navíc ušetříte oproti automatu cca 60 tisíc korun.

Pokud vás model 3008 zaujal, můžete si pořídit i variantu s benzínovým motorem (1.2 PureTech 130) s automatickou převodovkou. Nová 3008čka se ovšem prodává i v plug-in hybridní variantě, v nejvyšší verzi HYBRID4 jde o pohon všech kol s vysokým výkonem 300 koní. V tomto případě pak jde o kombinaci benzinového motoru 1.6 PureTech 147 kW/200 k a celkem dvou elektromotorů o síle 80 kW/110 k.

Co se týká ovládání vozu, tak model 3008 je vybaven známým systémem i-Cockpit, který může někomu vyhovovat více, někomu zase méně. Někteří řidiči říkají (většinou ti bez osobní zkušenosti se systémem), že by si na tento systém nezvykli, například na sledování "budíků" pohledem přes volant shora, na druhou stranu prakticky každý, kdo si z mého okolí řízení v nových Peugeotech vyzkoušel (a neměl méně než 160 cm), tak byl spokojen. Navíc si vždy můžete lehce nastavit sedadlo o něco výše a zároveň posunout volant do nižší polohy.

Jinak je praktické, že Peugeot nechal řadu věcí na běžném tlačítkovém ovládání, jako třeba nastavení teploty, aktivaci navigace, vyhřívání sedaček nebo nastavení/volání spárovaným telefonem. Bezvadné je také velké kolečko ovládající hlasitost rádia (resp. hudby obecně), protože řada automobilek i toto umístila do dotykového ovládání na panelu a to trefit za jízdy je trochu kumšt (často nebezpečný z hlediska věnování se řízení). 

Většinu motoristů bude také zajímat, jaká je spotřeba zabudovaného naftového motoru o objemu 1,5 litru, jehož výkon charakterizuje 130 koní (96 kW) a 300 Nm. Na takto středně velké SUV tato motorizace pohodlně stačí, jízda je dostatečně dynamická na dálnici i po okrskách.

Zrychlení na stovku má sice i na tuto kategorii trochu pomalejší (cca 10 sekund), ale od 3008 jeho uživatelé nebudou pravděpodobně očekávat nějaké výrazné sportovní výkony, i přes jeho vskutku "závodní look". Pokud se vrátíme ke zmíněné spotřebě, tak ta se nám během celého týdenního testu pohybovala mezi 5 až 6 litry/100 km, jde tak o velmi příznivá čísla.

Novinka má také velmi bohatou výbavu, v nejvyšší verzi GT jsou například dostupné i takové vychytávky jako systém "Night Vision", jenž detekuje pomocí infračervené kamery přítomnost chodců nebo zvířat před vozidlem (i mimo dosah světlometů) - podle výrobce dokonce až na vzdálenost 200 metrů. Ovšem i cenově dostupnější verze Active Pack jsou dobře vybavené, nechybí čtení dopravního značení, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu či sledování mrtvého úhlu.

Nejdostupnější třitisíceosmičku s manuální převodovkou ve výbavě Active Pack pořídíte nyní za 830.000 Kč, pokud budete chtít automat s naftovým motorem připravte si již 940.000 Kč. Nejvyšší výbava GT potom startuje od 1.045.000 Kč. Zajímavou nabídku nových i ojetých modelů Peugeot 3008 najdete například v autosalonu Lenner Motors v Říčanech u Prahy. 

Další informace se o modelu Peugeot 3008 dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama