Jak co nejlépe vyfotografovat meteorický roj na noční obloze

Výběr správného večera pro fotografování meteorického roje je opravdu klíčový / Pixabay
Naše sluneční soustava a vše, co se v ní odehrává, je fascinujícím jevištěm, na kterém hrají hlavní roli Měsíc, hvězdy a jiná tajemná vesmírná tělesa. Nyní to platí dvojnásob, protože díky vymoženostem moderní techniky můžeme fotograficky zachytit mnohem více než dříve.

Právě meteorický roj je pro mnoho fotografů vzrušující výzvou. Další nás čeká už na konci dubna, kdy se na obloze objeví meteorický roj ETA Aquarid, který vyvrcholí 5. května 2019.

Meteorický roj ETA Aquarid se objevuje, když se planeta Země pohybuje v blízkosti pozůstatků komet a asteroidů. Země se pohybuje rychlostí až 30 km za sekundu. Někdy se tak do atmosféry dostávají obrovská zrna písku a prachu. Při odpařování tento hvězdný prach vydává jasné pruhy světla, které všichni známe jako meteory. Je to fantastický fenomén ze samého počátku naší sluneční soustavy.

Fotograf společnosti Canon Fergus Kennedy radí, jak si pořídit ty nejlepší snímky hvězdného představení.

Důležité je načasování

„Výběr správného večera pro fotografování meteorického roje je opravdu klíčový,“ vysvětluje Kennedy. „V neděli 5. května by měl být malý Měsíc, což poskytne kouzelné nastavení pro zachycení hvězd. Pro nejlepší záběr platí, že čím méně mraků, tím lépe. Ale nebojte se jich, mraky mohou vašim snímkům dodat na dramatičnosti."

Usnadněte si práci díky užitečným aplikacím

„Existuje hodně skvělých mobilních aplikací, které předpovídají počasí a pomohou vám s jistotou vybrat, kdy meteorický roj fotografovat. Jedna z nejlepších aplikací je Dark Sky, která poskytuje přesné a aktuální informace o oblačnosti a dešti. PhotoPills je také fantastickou aplikací vytvořenou speciálně pro fotografy, kteří chtějí zachytit estetiku přírody. Používám je, abych určil, kde se budou nacházet Měsíc a Mléčná dráha při záběru,“ tvrdí Kennedy.

Upravte nastavení fotoaparátu

„Chcete-li nafotit skutečně ohromující snímky, budete muset upravit nastavení fotoaparátu. Začněte odcloněním a vysokou citlivostí ISO – ISO 3200 f / 2.8. Používám například objektiv EF 16-35mm f / 2.8L III USM. Je ideální pro zachycení detailů Mléčné dráhy. Použijte stativ a zajistěte, aby bylo na snímku co nejvíce světla zvýšením expozičního času na 30 sekund. Existují i ​​jiné způsoby, jak zlepšit nasvícení snímku, ale toto je skvělý výchozí bod pro amatérské fotografy a nejlepší nastavení pro temnou oblohu,“ radí Fergus Kennedy.

Zkuste vytvořit časosběrné snímky časovou smyčku

„Jakmile je fotoaparát pevně na stativu, pokuste se každou minutu pořídit snímek oblohy, abyste mohli vytvořit časovou smyčku,“ navrhuje Fergus Kennedy. „To se nejlépe provádí automaticky volbou režimu časovače intervalu, ale můžete to udělat i ručně s jinými fotoaparáty. Budete potřebovat zhruba 25 statických snímků po dobu 1 sekundy videa. Jakmile budete mít přibližně 200-250 snímků a sloučíte je, dostanete 7-10sekundovou sekvenci ukazující pohyb hvězdných těles vzhledem ke krajině. Pokud budete mít šanci, můžete fotografovat s ultra širokoúhlým objektivem, jako je Canon EF 14 mm f / 2.8L II USM, a bez námahy zachytíte pohyby noční oblohy,“ říká Kennedy.