Elektrické SUV může být cenově dostupné a zároveň stylové s výkonem na tepu doby

 
Další 3 fotografie v galerii
Design Peugeotu e-2008 je velmi podobný verzím se spalovacími motory / Marek Kuřina
S elektrickým Peugeotem e-2008 jsme měli v redakci možnost necelý týden jezdit a prakticky ve všech jízdních vlastnostech nás příjemně potěšil. Pokud by tento model nabízel vyšší dojezd, ideálně místo 310 kilometrů třeba 500 km, pak bychom ho považovali za dokonalé stylové elektrické SUV.

Peugeot patří v současnosti k nejsilnějším propagátorům elektromobility na světě a musíme přiznat, že současnou nabídkou svých vozů dokáže zaujmout v tomto segmentu prakticky jakéhokoliv (i toho velmi náročného) řidiče.

U tohoto modelu se musíme pochopitelně zastavit nejprve u zdroje energie. Tento Peugeot je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Také proto, že v praxi lze využít pouze cca 45 kWh, tak je dojezd maximálně 310 kilometrů.

Ve městě, při nižších rychlostech, se tato hodnota skutečně ke 300 kilometrům blíží, horší je to například na dálnici při svižné jízdě, kde udávanou průměrnou spotřebu 18,3 kWh/100 km velmi rychle překročíte a budete rádi, když po 150 kilometrech objevíte na trase nabíjecí stanici.

Na druhou stranu právě na dálnici nás velmi příjemně překvapila dynamičnost jízdy, kdy Peugeot e-2008 velmi rychle reagoval například při předjíždění na jakékoliv sešlápnutí pedálu plynu. Zabudovaný elektromotor totiž ze sebe vymáčkne výkon až 100 kW při maximálním točivém momentu 260 Nm. 

Co se týká designu nového Peugeotu e-2008, tak ten je velmi podobný verzím se spalovacími motory, stejně dobře se ovládá a využít můžete dokonce i stejný (!) objem zavazadlového prostoru nad podlážkou. Konkrétně budete mít vzadu k dispozici 434 litrů, pokud sklopíte zadní sedadla tak na tuto kategorii výborných 1467 litrů.

Centrem ovládání je dostatečně velký 10palcový dotykový HD displej, který zobrazuje kromě nastavení teploty a seznamu rozhlasových stanic také například animaci ilustrující v reálném čase činnost elektromotoru. Na displeji lze také sledovat jednotlivé režimy baterie: Nabíjení, ECO a Power. Využít lze totiž celkem 3 jízdní režimy: ekonomický, standardní, anebo sportovní, kdy je k dispozici maximální točivý moment.

Pokud se zastavíme u dobíjení, tak to zatím bohužel zdržuje asi každého řidiče elektromobilu. Pokud dobíjíte Peugeot e-2008 standardním kabelem, který je součástí vybavení vozu, přes standardní zásuvku, tak jsme polovinu baterie automobilu dobili přes noc (za cca 10 hodin).

Ovšem v případě, že využijete veřejnou nabíjecí stanici o výkonu 100 kW, tak dobijete cca 80 % baterie již za půl hodiny. I tehdy je ale důležité na delších cestách s tímto zdržením počítat.

Závěrem můžeme říci, že řízení modelu e-2008 bylo skutečně pohodlné a dalo by se říci zábavné, protože si jízdu budete skutečně užívat. Základní výbava e-Allure (kde nechybí tempomat, omezovač rychlosti nebo například automatická klimatizace) začíná na 875 tisících korunách, což nám připadá za takto stylový a dobře vybavený elektromobil jako velmi zajímavá cena. Navíc Peugeot poskytuje 8letou záruku na baterii.  

Mohlo by vás zajímat

Reklama