Nejpraktičtější kokpit ve vyšší střední třídě má hatchback Peugeot 508

 
Další 1 fotografie v galerii
Funkce v menu nastavíte pohodlně pomocí sedmi přepínačů / Marek Kuřina
To, že design modelu Peugeot 508 patří ve své třídě k těm nejpovedenějším, ať se již jedná o variantu hatchback nebo kombi, je mezi auto-moto nadšenci už dlouho známo. My jsme se však tentokrát podívali, zda podobně na výši doby je i jeho interiér.

se vám líbí jakákoliv auta, sportovní, praktická či třeba SUV, tak při prvním usednutí do kokpitu Peugeotu 508 nejspíše údivem ustrnete. Podobných pracovních míst pro řidiče totiž nenajdete mnoho, a to napříč všemi automobilkami.

Podobný "wow" efekt jsem při prvním posezení za volant zažil v posledním roce snad pouze v novém Tucsonu značky Hyundai. Ovšem kokpit v pětsetosmičce vás skutečně doslova obejme, a všechno máte krásně v dosahu svých rukou a prstů.

Pojďme se však na ovládání podívat trochu blíže. Centrem kokpitu je kromě malého, sportovního, volantu především 10palcový, dotykový, displej, který je v ideální výšce umístěný v palubní desce. Pohodlně na něj při řízení dosáhnete, navíc je mírně natočen směrem k řidiči.

Funkce v menu nastavíte pomocí sedmi přepínačů, které mají pověstný tvar klavírních kláves, jak jsme si u nových Peugeotů již dávnoo zvykli. Těmito štíhlými stříbrnými tlačítky můžete ovládat postupně rádio, teplotu a klimatizaci, navigaci, nastavení vozu, připojení telefonu a dalších mobilních aplikací.

Pod nimi najdete další dotyková tlačítka jako třístupňové nastavení vyhřívání předních sedaček, vyhřívání oken (předního a zadního), nastavení vnitřní cirkulace vzduchu a vypnutí klimatizace.

Také na volantu je umístěno několik tlačítek, snadno třeba zvýšíte hlasitost rádia nebo rychle zvednete příchozí hovor. Vlevo pod volantem pak najdete například tlačítko pro otevření benzínové nádrže nebo ovládání asistenta udržování vozu v jízdním pruhu.

Na středovém panelu je pak ovládání osmistupňové převodovky, která fungovala velmi spolehlivě a přesně. Pokud chcete dynamičtější jízdu, můžete využít přepínač režimu řízení na program Sport, nechybí ani režim ECO pro co nejúspornější jízdu. Řidič si může navíc kokpit ještě více přizpůsobit obrazu svému díky nastavení jasu a barvy obou displejů.

Za možná nejzajímavější funkci je určitě možné považovat technologii nočního vidění, kdy vás pomocí zabudované infračervené kamery systém na displeji (i zvukově) upozorní, pokud se za tmy před vozem pohybuje nebezpečně blízko nějaký chodec. Upozornění je výrazné, zároveň se ho za jízdy neleknete.

Pokud srovnáme interiér Peugeotu 508 a Mazdy 6 nebo Škody Superb, tak i-Cockpit pětsetosmičky jednoznačně vítězí zejména vzhledem k pohodlnému a bezpečnému řízení a ovládání vozu, a to i v náročnějších jízdních podmínkách.

Specifikaci modelu Peugeot 508 najdete na webu peugeot.cz.

Mohlo by vás zajímat

Reklama