Toyota Camry, spolehlivý a prostorný hybrid pro náročnější řidiče

 
Další 4 fotografie v galerii
Automatická převodovka fungovala spolehlivě a dostatečnou dynamiku nabízel vůz i při rozjezdu / Toyota
Kategorie sedanů vyšší střední třídy zdá se vrací úder a útočí na dnes tak populární vozy SUV. To potvrzuje například i velký návrat celosvětově oblíbené Camry, která zaujme nejenom inovovaným designem, ale také spolehlivým výkonným motorem a uživatelským komfortem, a to i na zadních sedačkách.

Toyota Camry se vyrábí již téměř 40 let a celosvětově největší prodejní úspěchy slavila v devadesátkách v USA. Před 4 lety se inovovaná verze v podobě hybridu vrátila do Evropy, a v současnosti má tento faceliftovaný prostorný krasavec i v České republice všechny předpoklady konkurovat dalším managerským sedanům na trhu jako třeba Škodě Superb, Mazdě 6 nebo Peugeotu 508.

Nás v testu zaujala nejenom dynamickým exteriérem a praktickým interiérem, ale také nízkými provozními náklady, což může být jedna z důležitých položek při rozhodování při nákupu fleetových managerů, zejména v současné době růstu cen pohonných hmot. 

Přestože vůz nabízí díky 2,5litrovému benzínovému 130 kW (177 k) motoru s nejvyšším točivým momentem 221 Nm (celkový výkon s elektromotorem se blíží 218 koním) dostatečně vysoký výkon, tak spotřeba se při jízdě po městě pohybovala pod 5 litrů na 100 km, při dynamičtější jízdě na dálnici jsme se stále vměstnali do 7 litrů (na sto km), což jsou na takto velký sedan výborné hodnoty.

Při jízdě jsme měli navíc zapnuté vyhřívání sedaček na maximální stupeň tři a samozřejmostí bylo zapnuté rádio a navigace. Automatická převodovka fungovala spolehlivě a dostatečnou dynamiku nabízel vůz i při rozjezdu, kdy jsme při několika pokusech zrychlili z nuly na stovku za necelých osm sekund.

Loňský facelift, kterým Toyota Camry prošla, se jedním slovem povedl. Přední část díky nové podobě nárazníků i masky chladiče vypadá méně usedle a dravější a sportovnější dojem umocňuje jak nový design ráfků kol, tak barevná úprava zadních světel.

Modernizací prošel i nový 9palcový dotykový displej, který je nyní posazen více v horní části palubní desky. Ovládání je jednoduché a přehledné, snad jenom odezva po stlačení výběru na obrazovce by měla být o něco svižnější a grafika rozhraní by mohla být možná trochu vymazlenější.

Co nás naopak zaujalo, bylo velice komfortní ovládání důležitých funkcí pro cestujícího na zadních sedačkách, kdy po sklopení středního opěradla objevíte celý displej možností. Vzadu si tak můžete elektronicky nastavit třeba sklopení sedačky, vyhřívání sedaček, nastavit teplotu, anebo ztlumit rádio. Na tomto prvku je vidět, že Toyota Camry je vhodná také pro managery, kteří mají svého vlastního řidiče a pracují i při jízdě do práce.

Tento model od Toyoty velmi dobře sedí v zatáčkách, trochu tužšímu podvozku někdy dává zabrat stav našich silnic, ale zejména díky nízkému profilu a rychle reagující automatické převodovce se s Camry můžete pokusit i o sportovnější jízdu, i když maximálka je jen na 180 km/h. Na druhou stranu tento krasavec není stavěný na nějaké honičky na dálnici, ale na spolehlivý a bezpečný provoz (díky bohaté sadě asistenčních režimů) se skutečně nadstandardním pohodlím (včetně dokonale odhlučněné kabiny), a to jak pro řidiče, tak pro ostatní cestující ve vozu.

Model Camry se aktuálně prodává v základní výbavě Comfort za 1 010 000 Kč, což je cena velmi sympatická vzhledem k solidní výbavě nabízené již v této verzi.

Jak vypadá jízda s Toyotou Camry, se můžete podívat také na tomto videu

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama