Citroën C4: Originální malý crossover vhodný nejen pro městský provoz

 
Další 2 fotografie v galerii
Příď vozu vypadá velmi dynamicky díky světelnému podpisu ve tvaru písmene V / Marek Kuřina
Citroën s novou C4 zaboduje nejenom u řidičů zatížených na originální design, ale také z hlediska komfortu i bezpečnosti jízdy a nakonec také co se týká ekonomického provozu.

Tento Citroën může být ve své kategorii skutečně onou pověstnou štikou v rybníce. Model C4 totiž zaujme oko i velmi náročného řidiče díky sportovním tvarům karosérie a několika prvkům, které zajistí, že pohled na tento vůz vás neomrzí ani po několika měsících.

Příď vozu vypadá velmi dynamicky díky světelnému podpisu ve tvaru písmene V s dvouúrovňovými světlomety. Ještě více nás ovšem model překvapil ze zadního pohledu - zkosená záď, výrazně šikmé zadní okno, nepřehlédnutelný, efektní spojler a světla spojená lesklým černým pruhem. 

Výrobci se povedlo vytvořit u C4 vskutku ladný aerodynamický profil, který spolu s velkými koly a vysoké světlé výšce (15,6 centimetrů) předurčuje vůz k dynamické a svižné jízdě, a to částečně i v terénu (přestože má model pohon pouze přední nápravy).

Tu nakonec umožňuje i motorizace vozu. K dispozici je jak zcela elektrický pohon (u modelu ë-C4), tak i benzinové motory (my jsme testovali ten nevýkonnější 155 k). Vůz si ovšem můžete pořídit i s dieselovým motorem (od 110 k do 130 k).

V našem testu jsme si ověřili, že zážehový tříválec 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 155 k a točivým momentem 240 Nm umožňuje velmi dynamickou jízdu, ať již na dálnici nebo na okrskách.

Zrychlení z nuly na 100 km/h za osm sekund patří v této kategorii k nadprůměrnému výsledku. Překvapila nás také maximálka, která je podle výrobce 210 km/h, my jsme v testu zkoušeli jízdu kolem 160 km/h, a ani v této rychlosti nás nezklamal ani tříválec, ani osmistupňová automatická převodovka. Navíc jsme i ve vyšších rychlostech nezaznamenali v kabině nějak zvýšený hluk, což je pro posádku určitě důležité zejména při delších trasách.

Mimochodem jednotlivé polohy (R, N a D) převodovky přepínáte originálním malým voličem, na toto ovládání si však za pár hodin určitě zvyknete. Abychom nezapomněli na interiér z celkového hlediska - ten je uživatelsky příjemný i díky centrálnímu 10palcovému dotykovému displeji s přehledným menu funkcí, navíc C4 nabízí zajímavé praktické prvky, jakým je například výsuvný držák integrovaný do palubní desky, který umožňuje snadné uchycení tabletu, spolujezdec tak může během jízdy sledovat film nebo pracovat. 

Co se týká bezpečnosti jízdy, tak C4 je samozřejmě vybavena celou sadou asistentů, za zmínku stojí například systém poloautonomního řízení, který kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go se systémem, který udržuje vůz v daném jízdním pruhu. Nemusíte tak vlastně vůbec ovládat pedály či volant, protože tyto funkce řídí samotný vůz. Pomocí brzdění nebo působením na volant ovšem můžete kdykoli převzít kontrolu nad řízením.

Na závěr si můžeme prozradit, že reakce automobilu byly rychlé, a to i při předjíždění, převodovka řadila spolehlivě a bez zbytečných prodlev, přitom spotřeba C4 se pohybovala okolo velmi solidních šesti litrů na 100 kilometrů (při jízdě po městě se pak spotřeba blížila k sedmi litrům). 

Pokud vás vůz zaujal, tak pro nejlevnější variantu "Feel Pack" si musíte připravit minimálně 659 900 Kč, námi testovaná verze "Shine" pak stojí necelých 700 000 Kč, což je cena na takto vybavený crossover s automatickou převodovkou velmi zajímavá.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama