Test Toyoty RAV4: Prostorné, ostře řezané, výkonné SUV s pohonem 4×4

 
Další 1 fotografie v galerii
Novinka má díky dvěma elektromotorům a čtyřválcovému 2,5litrovému benzínovému motoru výkon celých 222 koní / Marek Kuřina
Pro řadu řidičů je RAVka i dnes symbolem třídy SUV a nová hybridní verze opět potvrzuje, že je etalonem kvality ve své kategorii zcela správně. Model sportovně nejenom vypadá, na silnici se drží v kramflecích naprosto suverénně, a to i v ostřejších zatáčkách.

U tohoto, nyní již velmi ostře řezaného krasavce, nemůžeme začít jinak, než malým pohledem do historie. Japonská automobilka Toyota vyrábí model RAV4 již od roku 1994. Původní označení "Recreational Active Vehicle with 4-wheel-drive" vysvětluje možná pro řadu uživatelů trochu nezvyklé označení RAV4. 

Dnes je to tedy daleko více sportovní, než rekreační, SUV s náhonem všech 4 kol. Do současnosti jde o nejprodávanější SUV model v historii automobilismu, miliony řidičů po celém světě moc dobře ví, proč si svou čtyřkolku pořídili. Toyota RAV4 v hybridní verzi, kterou jsme měli k dispozici na test v redakci TechFocusu, má díky dvěma elektromotorům a čtyřválcovému 2,5litrovému benzínovému motoru výkon celých 222 koní.

Tento výkon umožňuje nejenom velmi rychlý rozjezd, z nuly na sto se dostane RAV za necelých osm sekund, ale také velmi dynamickou jízdu i ve vyšších rychlostech (předjíždění na dálnici je zcela bezproblémové). Navíc přepínání mezi jednotlivými pohony je tak nenápadné, že vás při řízení vůbec nijak neruší.

Náš testovací okruh částečně vedený po dálnici, přes menší okrsky a končící téměř v centru Prahy zvládla tato Toyota bez zaváhání. Díky tuhému podvozku a správně umístěnému těžišti vozu sedí velice dobře v zatáčkách, navíc automatická převodovka funguje zcela plynule.

Pokud bychom porovnali její výkon, tak nám RAVka přišla dynamičtější než trochu těžkopádnější Sportage automobilky KIA, ale zas tak "živá" jako 5008 od Peugeotu úplně nebyla (samozřejmě zde rozhoduje nejenom samotný výkon motoru, ale také celková hmotnost a rozměry uvedených SUV).

Model je doslova prošpikován moderními technologiemi, záleží samozřejmě v jakém stupni výbavy si RAVku pořídíte, ale u hybridní verze již máte k dispozici například bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, bezdrátovou nabíječku na smartphony, nechybí ani v poslední době populární otevírání zavazadelníku pohybem nohy pod zadní částí vozu.

Z dalších technologických vychytávek stojí určitě za pozornost tzv. smart digitální zpětné zrcátko zobrazující situaci za vozem - stačí přepnout tlačítkem a najednou vidíte velmi široký ostrý obraz poskytovaný zadní kamerou, takže vás neruší při výhledu dozadu ani pasažéři na zadních sedadlech, ani případně kufry v kufru.

Pokud se vrátíme k pocitu řidiče usazeného v kokpitu RAVky, tak to sice není přímo zázrak moderní doby, jako jsme zažili například v novém Tucsonu, ale vše je přehledné, praktické a tlačítka tam, kde mají být. Snad jenom osmipalcový dotykový displej by mohl být větší a infografika trochu více odpovídat roku 2022. Na druhou stranu jsme ocenili prostornost nejenom v posezení u řidiče, ale také pro cestující na zadních sedadlech. Za zmínku stojí i velmi pohodlné sedačky, ze kterých vás nebudou bolet záda ani po několikahodinové jízdě.

Na závěr se musíme zmínit také o spotřebě - ta kombinovaná se pohybuje kolem 5 litrů, pokud jedete pouze na benzin vyšší rychlostí například po dálnici, tak se můžete dostat i k obligátním 8 litrům na 100 kilometrů. Cena základní verze Comfort hybridní nové RAV4 začíná na 1 044 900 Kč.

Další informace o modelu najdete na webu Toyoty.

Zdroj: Autorský článek 

Mohlo by vás zajímat

Reklama