Jak přijít přes noc o dvě miliardy dolarů? Zeptejte se vizionáře Muska, ale pozor na suchopárné otázky

 
Další 3 fotografie v galerii
Tesla 3 má být první skutečně masově prodávaný elektromobil / Tesla
Kontroverzní Elon Musk, proslulý celou řadou velmi přímočarých názorů a rozhovorů, si neodpustil další bonmot, což ho ovšem včera stálo celkem 2 miliardy USD z hodnoty jeho společnosti.

To je totiž přesně suma, o kterou se propadla hodnota společnosti Tesla na burze poté, co se její CEO zachoval při svých pravidelných čtvrtletních hovorech s akcionáři lehce nerudně.

Aktuální tržní kapitalizace (totální hodnota vynásobená drženými akciemi), když NASDAQ zavíral, byla 51,3 miliardy USD. CEO se totiž povedlo urazit jistého tržního analytika a označil ho za „nudného suchara" poté, co mu „položil tak nudné otázky, že ho to málem zabilo".

Jak se ale ukázalo, málo respektu k účastníkům sezení vyústilo v pětiprocentní pád poté, co burza zavřela. Co se týče ceny akcií, tak ta se snížila ze zavírací ceny 301,15 USD na 278 USD na akcii.

Podivná výměna slov proběhla v rámci jednoho z telekonferenčních hovorů uspořádaných v Kalifornii a určitě tam nešlo o jediný trapný moment. Jeho „nudná suchopárná" odpověď přišla konkrétně poté, co se ho senior analyst Toni Sacconaghi dotázal na profitabilitu nového modelu Tesla 3. Musk se ohradil slovy: „Omlouvám se, ale položte rovnou další otázku. Tyto nudné nejsou OK. Další."

A když zase Joseph Spak, analytik z RBC Capital Markets, položil otázku přímo na nový model 3, Musk se na 15 vteřin zarazil a pak dodal: „Tyhle suchopárné otázky mě zabíjí svojí nudou!" A poté jednoznačně odmítl postoj novinářů píšících o nehodě Tesly v režimu autopilota: „Je to velmi nezodpovědné pro novináře napsat, že autonomní jízda je méně bezpečná než lidská, což není pravda, ale lidé přesto raději vypnou automatiku a dopadne to zle."

Muskova schopnost řídit a vést společnost bude ovšem pro Teslu zcela klíčová, jelikož nový model Tesla 3 má být první skutečně masově prodávaný elektromobil.

Mohlo by vás zajímat

Reklama