Letošní verze Peugeotu 3008 má sportovnější duch a ještě lépe se řídí

 
Další 1 fotografie v galerii
Tentokrát jsme testovali model s benzínovým motorem (1.2 PureTech 130) / Marek Kuřina
Model Peugeot 3008 patří k jedněm z nejúspěšnějších SUV na trhu, a to jak z hlediska čistě ekonomických čísel, tedy prodejů, tak z pohledu celkové oblíbenosti a pověsti, kterou si tento model za téměř 15letou historii vybudoval.

A rovnou můžeme připojit informaci k našemu úvodu, že letošní modernizace se u 3008čky skutečně povedla. Zejména nově faceliftovaná příď vozu dává novince daleko sportovnější "look", než měla předcházející verze.

Pokud byste se podívali na první verzi modelu 3008 z roku 2008 a na tu letošní, krásně byste si uvědomili, jakým dynamickým vývojem si automobilky obecně prošly, a nejde samozřejmě jenom o design.

My jsme tentokrát testovali model s benzínovým motorem (1.2 PureTech 130) s bezchybně fungující automatickou převodovkou. Nová 3008čka se ovšem prodává i s dieselovými motory a také v plug-in hybridní variantě, a to ve verzi HYBRID4, tedy s pohonem všech kol a vysokým výkonem 300 koní. Konkrétně jde v tomto případě o kombinaci benzinového motoru 1.6 PureTech 147 kW/200 k a celkem dvou elektromotorů o síle 80 kW/110 k. U Peugeotu si tak vybere skutečně každý motorista.

Co se týká spotřeby, tak i při velmi dynamické jízdě po dálnici se tento model vešel ve většině případů do velmi solidních 5,5 litru, při "rozumné" jízdě po městě nám dokonce stačilo 5 litrů na 100 km.

Z hlediska ovládání vozu je zajímavá například velmi praktická funkce "Mirror Screen", která umožňuje zrcadlení obrazovky chytrého telefonu rovnou na centrálním, nyní již 10palcovém, dotykovém displeji. Samozřejmě nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení mobilu, přičemž zkrátka nepřijdou ani cestující na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici hned dvě zásuvky USB.

Opět se nám velmi líbilo bezchybné fungování systému "Night Vision", který v noci detekuje pomocí infračervené kamery přítomnost chodců nebo zvířat před vozidlem mimo dosah světlometů na vzdálenost až 200 metrů. Při zjištění nebezpečí vás systém upozorní varovným signálem. 

Bezpečnost jízdy zvyšuje i systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Zabudovaná kamera totiž rozeznává plnou či přerušovanou dělicí čáru silničního značení, neúmyslné vybočení z daného pruhu tak ihned zaznamená.

Praktický je i systém detekující dopravní značení s omezením rychlosti, dobře funguje i zobrazování maximální povolené rychlosti přímo na přístrojové desce. Základní varianta Peugeotu 3008 ve výbavě Active Pack v současnosti startuje na zajímavých 735.000 Kč.

Více se o modelu Peugeot 3008 dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama