Renault Espace E-Tech hybrid je prostorným, dobře vybaveným a úsporným SUV

 
Další 2 fotografie v galerii
Komfortnost a bezpečnost jízdy umožňuje modelu Espace zejména systém 4Control Advanced / Marek Kuřina
V kategorii SUV je v posledních několika letech stále obtížnější pro automobilky uspět, protože do ní míří prakticky každý měsíc několik velmi zajímavých nových modelů. Přesto jsme v redakci TechFocusu po týdenním testu přesvědčeni, že novému hybridu Renault Espace se to může podařit.

Model Espace se poprvé na trhu objevil již před 40 lety, tehdy ovšem jako tzv. MPV (Multi Purpose Vehicles). Tyto kdysi velmi oblíbené rodinné vozy se již ovšem v minulém desetiletí prakticky odebraly do automobilového nebe, vytlačeny byly právě stále populárnějšími SUV. I když skutečně do terénu využívá svá SUV pravděpodobně stále méně řidičů, obliba těchto korábů silnic i nadále stoupá.

Po úspěšném Australu se pokouší v této nadupané kategorii uspět francouzská automobilka Renault i podruhé, tentokrát s ještě o něco větším, prostornějším designovým "dvojčetem" - modelem Espace (ve své již šesté generaci). Oproti Australu je Espace prodloužen o celých 21 centimetrů (je také téměř o 3 centimetry vyšší), takže je k dispozici i sedmimístná varianta vozu. 

Modely na druhou stranu spojuje nejenom společná platforma CMF-CD, ale mají také téměř identickou přední část s výraznou maskou a povedeným světelným podpisem. Ani novému vozu Espace nechybí na přední masce nové logo automobilky.

Během samotné jízdy nás Espace zaujal zejména velmi dobře provedeným odhlučněním kabiny, ani ve vyšších rychlostech nepronikal do vozu výrazněji okolní ruch. Dále jsme kvitovali skutečně dostatek prostoru pro posádku, a to nejenom pro řidiče, ale i pro všechy cestující a u pětimístné varianty, kterou jsme testovali, také skutečně velký kufr - 777 litrů.

Vzhledem k tomu, že Espace patří k nejprostornějším SUV na trhu, tak nás zaujala velice slušná dynamika jízdy (kterou poháněl nejenom spalovací motor nabízející výkon až 96 kW, tedy solidních 130 koní, ale také elektromotor s výkonem 50 kW) a také bezpečná stabilita vozu i při svižnější jízdě na okrskách a malebně se vinoucích silnicích nižší třídy ve středočeském kraji, kde jsme vůz testovali. Espace se dobře vyrovnal i s řadou výmolů a děr, které se objevily na našich silnicích jako každým rokem po zimní sezóně.

Zmíněnou komfortnost a bezpečnost jízdy umožňuje zejména systém 4Control Advanced. Ten dokáže zajistit, že se všechna čtyři kola natáčejí stejným směrem, což velmi zlepšuje celkovou stabilitu vozu při rychlostech vyšších než 50 km/h. Malý průměr otáčení usnadňuje také manévrování a parkování. Při natočení předních kol až o 35 stupňů se zadní kola totiž natočí až o 5 stupňů. Přišlo nám, že zejména při jízdě ve městě se s modelem skutečně dobře manévruje a zvládnete nájezd i do často křivolakých uliček naší metropole.

Dynamiku jízdy potvrzuje i na takto velké SUV velmi rychlý rozjezd. Z nuly na stovku se dostanete za 8,5 sekundy, přičemž čistě na elektřinu můžete jet až do rychlosti 130 km/h, pak už se nejpozději připojí i spalovací motor. Baterie se během jízdy dobíjí rekuperací prakticky při každém zpomalení vozu a samozřejmě i při brzdění. 

Při vyšších rychlostech tempo spolehlivě udával tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s točivým momentem 205 Nm, automatická převodovka měla jen občas minimální zpoždění a celá hybridní soustava pracovala bez jakýchkoliv problémů. Vyladěnost soustavy potvrzovala i na takto prostorné SUV nízká spotřeba paliva, po městě jsme se pohybovali na úrovni 5,5 litrů benzinu, na dálnici jsme pak málokdy překročili průměrnou spotřebu 7,5 litru na 100 kilometrů.

Bezpečnost jízdy usnadňuje hned celkem 32 asistenčních systémů, nechybí adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce (systém se sám spustí, pokud stojíte i na mírném svahu) nebo systém varování před kolizí s autem jedoucím před vámi. Při parkování oceníte ostrý obraz 3D kamery s 360stupňovým záběrem, navíc je dostupná i funkce automatického parkování, kdy necháte tuto aktivitu zcela na vozidle samotném. Spolehlivě fungovalo i automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími LED světly.

Jako řidič oceníte nejenom velké displeje (za volantem a 12palcový dotykový multifunkční), ale také zobrazování základních parametrů o jízdě na head-up displeji. Ovládání jednotlivých funkcí je přehledné a díky několika přímým tlačítkům prostě hned po ruce (například u nastavení klimatizace nebo ladění stanic rádia a hlasitosti zvuku).

Nejdostupnější verze modelu Espace, Techno, startuje na baťovské ceně 999.000 Kč, nejvybavenější verze Iconic pak již přijde na 1.119.000 Kč. Zajímavá je ovšem i verze esprit Alpine (za 1.069.000 Kč), které dominují 20palcové disky kol z lehkých slitin daytona nebo zadní světla s 3D „moiré“ efektem.

Další podrobnosti o modelu Renault Espace E-Tech hybrid se dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama