Toyota C-HR: Stylový hybrid s dostatečným výkonem nejenom do městského provozu

 
Další 2 fotografie v galerii
Model působí velmi robustně, přesto jde ve skutečnosti o malý městský crossover / Marek Kuřina
Již během prvních dnů našeho testu jsme si nemohli nepovšimnout, že se nová generace modelu Toyota C-HR japonským vývojářům skutečně povedla, a to nejen z pohledu designu, ale například i solidní spotřeby. Dvoulitrový spalovací motor s elektromotorem navíc poskytují tomuto malému městskému SUV zcela dostatečný výkon.

Letošní verze modelu C-HR vás prostě zaujme na první pohled, výrazná přední část s dominantním světelným podpisem je umocněna výraznými bočními prolisy, a pokud vůz obejdete dokola, tak vás přesvědčí nejenom povedený tvar 18palcových disků kol, ale i velmi sportovně laděná zadní část této Toyoty.

Model prostě působí velmi robustně, přesto jde ve skutečnosti o malý městský crossover, nebo SUV chcete-li. Také místo řidiče je velmi prostorné a pohodlné, o něco menší prostor je pak určen posádce na zadních sedadlech.

Ovládání a prostoru pro řidiče dominuje kromě volantu s řadou funkcí a nastavení, které jsou hned po ruce, také osmipalcový multimediální dotykový displej.

Co se týká samotné jízdy, tak model C-HR se řídí velice pohodlně, což usnadňuje také již lety ověřený systém T-Mate, který obsahuje celou řadu funkcí na podporu řízení a ke zvýšení bezpečnosti jízdy.

Velmi praktický je zejména tzv. "Předkolizní bezpečnostní systém", který dokáže samostatně monitorovat rizika a zamezit případným střetům s jinými vozidly, chodci a cyklisty. Funguje tak, že varuje řidiče akustickou i optickou výstrahou a sám pomáhá brzdit. V případě, že nezačnete včas brzdit, automaticky se aktivují brzdy s cílem střetu zcela zabránit.

Ve vybavení vozu nechybí ani známé funkce jako adaptivní tempomat nebo asistent pro udržení uprostřed jízdního pruhu, k dispozici jsou i parkovací senzory s automatickou brzdnou funkcí či systém sledování slepého úhlu.

Bezproblémově fungovala u modelu C-HR konektivita, kdy lze přes rozhraní Apple Car Play nebo Android Auto snadno zobrazovat obsah mobilního zařízení na zmíněném palubním 8palcovém displeji multimediálního systému Toyota Touch, dále můžete takto přijímat hovory, streamovat hudbu nebo používat mapy.

Co se týká výkonu, tak my jsme v testu měli k dispozici silnější variantu, přičemž na trhu jsou k dostání dvě různé varianty hybridního pohonu s autonomním dobíjením. Náš vůz s dvoulitrovým spalovacím motorem s elektromotorem o celkovém výkonu 184 koní jezdil velmi dynamicky, z nuly na stovku jsme se při rozjezdu dostali za cca 8 sekund, což je velmi dobrý výsledek na tuto kategorii.

Během testování jsme si všimli pouze jediné malé pihy na kráse, automatická převodovka totiž někdy později řadila, takže motor příliš hnala do otáček, což pak bylo v kabině bohužel celkem slyšet. V zatáčkách naopak vůz velmi dobře sedí a zrychlení ze zatáček na rovinku má až sportovní nádech.

Nová C-HR jezdí velmi dynamicky, přesto (jak se na správný hybrid sluší a patří) v rámci relativně nízké spotřeby benzinu. Při jízdě po městě a při zdolávání kratších vzdáleností (do cca 50 km) se spotřeba pohybovala často pod 5 litrů na 100 km. Při delší trase a vyšších rychlostech (typicky při jízdě po dálnici) se spotřeba vyšplhá na průměrných 6 až 6,5 litru na 100 kilometrů. I tato hodnota je při výkonu 184 koní velmi solidní a svědčí o dobře vyváženém nastavení celého hybridního systému.

Model Toyota C-HR představuje zajímavé řešení pro zájemce o dobře vybavené a pohodlně ovladatelné SUV, navíc se zajímavou cenovkou. Toyota totiž nyní nabízí tento hybridní model ve výbavě Style za 729.900 Kč.

Další informace se o modelu Toyota C-HR dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama