Reklama

Jak se zbavíte neustálého sledování vašich soukromých dat, a to nejen ze strany Facebooku?

 
Další 4 fotografie v galerii
Nechcete, aby se vám stále někdo díval přes rameno? / Pixabay
Velká část toho, co poskytují firmy jako je Facebook a Google napříč online i offline světem pro jiné společnosti, je nekonečné moře osobních dat o nás, o uživatelích.

A ta mohou být pro jednotlivé firmy velmi cenná. Hlavně pro zadavatele reklam ve všech formách to naznačuje, že se spíše dočkají kliknutí na reklamu. To jim zvedá zisky a prodeje samozřejmě.

Firmy mají větší prodeje s kvalitními informacemi o zákazníkovi (lepší cílení nabídky a úspěch marketingových kampaní), z hlediska uživatel to ale není utěšená situace: pokud chtějí využívat některé funkce, musejí totiž předat své soukromé informace řadě neznámých zdrojů. Naštěstí, je zde ale hned několik cest, jak zabránit tomu, aby se vám stále někdo díval „přes rameno":

1. Změna nastavení ve vašem smartphonu nebo tabletu

Když máte iPhone nebo iPad, jsou kroky k zablokování snadné. Jděte to „Nastavení", pak „Soukromí" a přejeďte dolů na reklamy („Advertising"). Tam swipněte tlačítko „Limit Ad Tracking" (Omezit sledování). Když je tato funkce vypnutá, umožňujete firmám sledovat chování vašeho browseru (přidělení unikátního ID). Když ale místo toho uvidí: „00000000-0000-0000-0000- 000000000000'", mají smůlu.

Na Androidech je proces prakticky totožný: otevřete „Nastavení", pak „Účty a Synchronizace", pak ještě „Google" a „Reklamy" („Ads") a konečně: „Neúčastnit se cílených reklam" (též jako „Opt Out of Interest Based Ads").

2. Změňte nastavení browseru

Jestliže jste na internetu prostřednictvím Google Chrome, vstupte do „Nastavení", pak ještě „Ukázat pokročilé možnosti". A tam již jen „Soukromí". Tam zbývá zvolit „Při prohlížení internetu neodesílat žádné informace" („Send a do not track request with your browsing traffic").

Když to uděláte, tak se ale připravte na to, že neuvidíte reklamy optimalizované na vaši osobu. Když vám to vyhovuje, nic neměňte samozřejmě.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat