Reklama

Za lépe zabezpečené osobní informace na Facebooku si bohužel budete muset již brzy připlatit

 
Dalších 5 fotografií v galerii
Facebook o svých uživatelích sbírá miliony dat / Pixabay
Facebook, tak jak ho známe, byl vždy „free" produkt. Jak se ale skandály ohledně Facebooku a jeho sbírání dat hromadí, objevily se první náznaky, že je tu snaha rozšířit služby o placený nadstandard.

Zatím to fungovalo vždy tak, že když chtěl někdo ze dvou miliard lidí využívat služeb Facebooku, musel mu prakticky odevzdat nemalý objem svých soukromých informací, často přímo pro reklamní agentury. A jak v této souvislosti přímo zmínila provozní ředitelka Facebooku Sheryl Sandbergová, tento obchodní model se změní jen těžko, jestliže uživatelé nebudou chtít platit.

Facebook o svých uživatelích sbírá doslova stohy dat. Od těch běžných (telefonní čísla, textové zprávy, atd.), až po ty demografické a zájmové. Tyto informace jsou posléze dostupné třetím stranám, které vše mohou využít k co nejlepšímu zacílení své reklamy na konkrétní subjekty.

To, že si uživatelé mohou změnit nastavení bezpečnosti v sekci o ochraně soukromých údajů, je již známo, ale stále tam ještě chybí položka poslední – kompletní izolace subjektu ze zacílení. Pakliže by někdo chtěl skutečně maximální ochranu svých údajů, musel by si za to ale připlatit.

Facebook sice data neprodává přímo, ale jeho služby jsou s tím přímo spojené. Mark Zuckerberg je poslední dny vytížen na maximum pokusy, jak si získat zpět důvěru lidí a jak zabránit jejich útěku jinam (viz nedávný skandál s únikem dat o 87 milionech lidí). 

Sandbergová též ujistila, že Facebook provádí interní vyšetřování, aby bylo možné zjistit, jak Cambridge Analytica vlastně data získala. A přiznala na rovinu, že očekává, že se mohou v této oblasti ještě objevit další bezpečnostní „lapálie“.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat