- Petr Hájek
- Gadgets
- 03. května 2019
- 11:58
Umělá inteligence u McDonalda: Nevíte, na co máte chuť? Nevadí, nová AI odhadne vaši objednávku
S pomocí AI vám inovovaný systém navrhne konkrétní složení menu například v souvislosti s denní dobou, počasím nebo posledními trendy (takže budete mít třeba v nabídce křupavou snídani z pánve, resp. hash brown).
Nový AI systém vám doporučí také další věci okolo: tak třeba určitý typ džusu (značky „Minute Maid", co jde nejlépe k McMuffinu). Ohlášení o této novice přišlo ze strany McDonald's poté, co se dořešily výroční zprávy o ekonomické situaci firmy: „Využíváme technologie k tomu, abychom zlepšili a modernizovali naše služby a cestu, jakou se spojujeme se zákazníky," řekl jeho CEO Steve Easterbrook investorům.
A poté ještě Easterbrook doplnil, že se časem AI objeví i v jeho aplikacích a přímo v kioscích. Menu s podporou AI se mají časem objevit také na jiných mezinárodních trzích a je to jen otázkou času.
„To by mělo umožnit, aby se McDonald's stal jednou z prvních firem, co integruje technologie rozhodování do uživatelské části obchodu v běžném kamenném obchodě," řekl šéf McDonald's ve svém prohlášení.
Je to pro McDonald's pravděpodobně nezbytný krok. Sice vykázal růst za minulý rok, ale provoz v obchodech USA se meziročně propadl, zejména u snídaní. Konkurence typu Taco Bell mu také dává co proto, jelikož lidé chodili na snídaně častěji jinam. McDonald's se proto rozhodl k nákladné inovaci (1,4 miliardy USD jen v USA).
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email