Umělá inteligence u McDonalda: Nevíte, na co máte chuť? Nevadí, nová AI odhadne vaši objednávku

Je krásný jarní den, je tedy libo křupavou snídani z pánve? / Pixabay
Vypadá to, že již brzy si nebudete muset namáhat hlavu s tím, na co máte vlastně chuť k jídlu, rozhodně to bude platit u známého fast-foodového giganta. Ten totiž nyní vybavuje svých 700 amerických restaurací umělou inteligencí, jež vám sama doporučí ideální menu.

S pomocí AI vám inovovaný systém navrhne konkrétní složení menu například v souvislosti s denní dobou, počasím nebo posledními trendy (takže budete mít třeba v nabídce křupavou snídani z pánve, resp. hash brown).

Nový AI systém vám doporučí také další věci okolo: tak třeba určitý typ džusu (značky „Minute Maid", co jde nejlépe k McMuffinu). Ohlášení o této novice přišlo ze strany McDonald's poté, co se dořešily výroční zprávy o ekonomické situaci firmy: „Využíváme technologie k tomu, abychom zlepšili a modernizovali naše služby a cestu, jakou se spojujeme se zákazníky," řekl jeho CEO Steve Easterbrook investorům.

A poté ještě Easterbrook doplnil, že se časem AI objeví i v jeho aplikacích a přímo v kioscích. Menu s podporou AI se mají časem objevit také na jiných mezinárodních trzích a je to jen otázkou času.

„To by mělo umožnit, aby se McDonald's stal jednou z prvních firem, co integruje technologie rozhodování do uživatelské části obchodu v běžném kamenném obchodě," řekl šéf McDonald's ve svém prohlášení. 

Je to pro McDonald's pravděpodobně nezbytný krok. Sice vykázal růst za minulý rok, ale provoz v obchodech USA se meziročně propadl, zejména u snídaní. Konkurence typu Taco Bell mu také dává co proto, jelikož lidé chodili na snídaně častěji jinam. McDonald's se proto rozhodl k nákladné inovaci (1,4 miliardy USD jen v USA).

Mohlo by vás zajímat

Reklama