- Martin Pokorný
- Mobily
- 26. července 2019
- 11:22
Mobilní telefon si vybíráme podle ceny, výdrže baterie a kvality displeje
Malá velikost ale nebyla například v roce 2000 jedinou vlastností, podle které se telefony vybíraly. „Člověk si na to už ani nevzpomíná, ale mezi klíčové parametry tehdy patřil bezproblémový příjem signálu. Můžeme také zmínit předchůdce Bluetooth – infraport, který byl rovněž hojně vyhledávanou vlastností,“ říká Tomáš Pilský z CZC.cz.
Zlom nastal s příchodem internetu do telefonu a nástupem smartphonů. Do mobilů se začaly vkládat barevné displeje a fotoaparáty, vznikaly první hry a jiné aplikace, které zcela změnily vnímání přístrojů, které původně sloužily pouze k telefonování.
Společnost Apple vtrhla na mobilní trh v roce 2007 a od té doby patří mezi firmy, které trh formují. Od této chvíle začíná platit, že čím je displej větší, tím lépe. Mobilní telefony se začínají využívat v oblastech, které dříve byly vyhrazeny počítačům.
Jaké vlastnosti jsou tedy v posledních letech rozhodující při výběru nového telefonu? Podle Jana Přichystala, z technologické společnosti CYRRUS ADVISORY, která ve spolupráci s Mendelovou univerzitou v Brně analyzuje uživatelské recenze a vkládá je do softwarového produktu MTA (Multicriterial Text Analysis), lidé při výběru telefonů nejčastěji diskutují o výdrži baterie, ceně, kvalitě displeje nebo konstrukci telefonu.
„Z našich dat vyplývá, že výdrž baterie je při výběru telefonu velmi podstatná. Zatímco před deseti lety, kdy probíhal největší boom smartphonů, lidé nejvíce diskutovali o ovládání, konektivitě a rozlišení displeje, tak v posledních letech je v diskuzích a recenzích právě výdrž baterie tématem číslo jedna,“ přibližuje Přichystal.
V současnosti také probíhá konkurenční boj mezi výrobci mobilních telefonů v tom, kdo do přístroje vloží kvalitnější fotoaparát. Jan Přichystal ale překvapuje informací, že kvalita fotoaparátu nepatří mezi nejdiskutovanější téma na tuzemských webech a e-shopech. „Samozřejmě platí, že fotoaparát hraje při koupi velkou roli. Ovšem z našich dat se dá vyčíst, že fotografie z telefonů si zákazníci buď sami dohledají na internetu nebo si fotoaparát vyzkouší na vlastní kůži, a tím pádem nepotřebují o kvalitě diskutovat. I proto se kvalita fotoaparátů umístila až na osmnáctém místě, což znamená, že uživatelé mobilních telefonů si před koupí shání více informací například o rychlosti nabíjení, čtečce otisku prstů nebo konektivitě. “
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email