Bezpečnější řízení vozidla: 3D efekt znamená rychlejší pochopení vizuálních informací

 
Další 1 fotografie v galerii
3D displeje představují u kokpitů vozidel nejnovější trend / Bosch
Větší, vizuálně přitažlivější a s ještě větším množstvím funkcí. Digitální displeje se stávají klíčovým prvkem kokpitů vozidel. Řidiči ani cestující nechtějí být bez funkcí displeje a ovládacích prvků, které si nyní užívají na zařízeních, jako jsou chytré telefony a televizory.

Ale je toho mnohem víc: v kokpitech budoucnosti budou digitální displeje hrát klíčovou roli v interakci mezi řidiči a jejich vozidly. Nové displeje využívají pasivní 3D technologii k vytvoření realistického trojrozměrného efektu, který umožňuje oproti zobrazení na běžných obrazovkách rychlejší zachycení vizuálních informací.

Prognózy naznačují, že globální trh v oblasti displejů ve vozidlech se do roku 2025 zdvojnásobí z 15 miliard dolarů (13,4 miliard eur) na 30 miliard dolarů (26,7 miliard eur). 

3D displeje představují u kokpitů vozidel nejnovější trend. Na filmové obrazovce slouží 3D efekt především ke zvýšení atraktivity a zábavy. Ve vozidle jde ale o jiný případ. „Hloubka ostrosti displeje znamená, že řidiči mohou rychleji zachytit důležité vizuální informace, ať už z asistenčního systému nebo upozornění na dopravní zácpu," říká Dr. Steffen Berns z Bosch Car Multimedia. „Upozornění, která vypadají, jakoby měla vyskočit z displeje, jsou mnohem přehlednější a naléhavější.“

Při parkování je navíc obraz zadní kamery realističtější, což umožňuje včas zjistit překážky. Díky tomu mohou řidiči lépe odhadnout, kolik mají místa například mezi nárazníkem a stěnou parkovací garáže. Při navigaci složitými městskými ulicemi hraje tento 3D efekt také rozhodující roli, protože prostorová hloubka zobrazení mapy umožňuje okamžitě zjistit, která budova označuje následující odbočku. Společnost Bosch využívá pro svůj nový displej pasivní 3D technologii, která funguje zcela bez dalších funkcí, jako je eye tracking nebo 3D brýle.

Displeje vozidel podléhají přísným bezpečnostním normám. Zejména pokud jde o kolísání teploty a vibrace, jsou tyto normy mnohem vyšší než u spotřební elektroniky. Například automobilové displeje musí dokonale fungovat bez ohledu na to, jestli je teplota minus 40 nebo více než 120 stupňů Celsia, a to po celou dobu jeho životnosti. I v případě částečného selhání se musí řidiči vždy spolehnout na minimální množství důležitých informací.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat

Reklama