Nový typ dvouzdrojové lokomotivy nabízí kombinaci dieselového a elektrického pohonu

Lokomotiva je určena pro střídavé napájecí napětí 15 kV / Siemens Mobility
Nová lokomotiva Vectron Dual Mode společnosti Siemens Mobility představuje typ dvouzdrojové lokomotivy, kterou lze provozovat buď v režimu napájení trakčních a pomocných zařízení z liniového trakčního vedení, nebo v režimu jejich napájení z generátoru poháněného spalovacím motorem.

Vectron Dual Mode umožňuje dopravcům zajistit vysokou trvale udržitelnou hodnotu vozidla po celou dobu jeho životního cyklu. Lokomotiva umožňuje překonání úseků bez trakčního vedení a zároveň využívání předností elektrického napájení elektrifikovaných tratí, což eliminuje potřebu měnit lokomotivy.

Zároveň dochází ke snížení emisí v městských aglomeracích a velkých městech, kterými zpravidla procházejí elektrifikované železniční tratě, a lze zde použít elektrický pohon místo naftového. Vectron Dual Mode je koncipován pro nákladní dopravu v Německu a využívá osvědčené komponenty platformy lokomotiv Vectron. Je řešen pro rozchod koleje 1 435 mm a má hmotnost 90 tun.

Lokomotiva je určena pro střídavé napájecí napětí 15 kV a je vybavena vlakovým zabezpečovacím zařízením PZB. V obou provozních režimech (naftovém i elektrickém) dosahuje trakční výkon na obvodu kol 2 000 kW. Palivová nádrž lokomotivy má objem 2 500 litrů, nejvyšší provozní rychlost činí 160 km/h.

Minulý měsíc objednala společnost Railsystems RP GmbH první dvě lokomotivy Vectron Dual Mode od společnosti Siemens Mobility. „Objednáním lokomotiv Vectron Dual Mode získává společnost Railsystems RP GmbH vozidlo kombinující to nejlepší z obou světů: na tratích s trakčním vedením je napájena elektřinou, což snižuje náklady na palivo a údržbu. Na tratích bez liniové elektrifikace může přejít na dieselový pohon, aniž by došlo k výměně lokomotiv,“ říká Sabrina Soussan, generální ředitelka Siemens Mobility.

Mohlo by vás zajímat

Reklama