- Martin Pokorný
- Doprava
- 14. ledna 2020
- 08:27
Tři prvky pro bezpečnost: K radaru a kameře se přidává lidar s dlouhým dosahem
Pouze díky souběžnému zavedení principu tří senzorů může být zajištěna maximální bezpečnost automatizované jízdy. To potvrdily analýzy společnosti Bosch, kdy vývojáři zkoumali všechny případy použití automatizovaných funkcí řízení - od asistence na dálnici až po plně automatizované řízení ve městech.
Pokud se například na křižovatce k automatizovanému vozidlu přiblíží vysokou rychlostí motocykl, je kromě kamery a radaru zapotřebí i lidar, aby se zajistilo spolehlivé snímání jednostopého vozidla. V tomto případě se může radar snažit odhalit úzkou siluetu a plastové kryty kola. Kromě toho může být kamera vždy oslněna ostrým dopadajícím světlem. Z toho důvodu je zapotřebí zapojit radar, kameru a lidar, přičemž tyto tři technologie se navzájem dokonale doplňují a poskytují spolehlivé informace v každé jízdní situaci.
Laser můžeme považovat za třetí oko: v systémech lidar senzor emituje laserové pulzy a zachycuje laserové světlo, které se odráží zpět k emitoru. Systém následně vypočítá vzdálenosti na základě změřeného času potřebného k odrazu světla.
Lidar nabízí velmi vysoké rozlišení s velkým dosahem a širokým zorným polem. Díky tomu může laserový nástroj pro měření vzdálenosti spolehlivě detekovat i nekovové objekty na velké vzdálenosti, jako jsou například kameny na silnici.
To znamená, že je k dispozici dostatek času na zahájení jízdních manévrů, jako je brzdění nebo otáčení. Používání lidaru ve vozidlech současně klade vysoké nároky na jeho součásti, jako je detektor a laser - zejména s ohledem na teplotní odolnost a spolehlivost po celou dobu životnosti vozidla. Lidar s dlouhým dosahem nejen splní všechny bezpečnostní požadavky na automatizovanou jízdu, ale také umožní výrobcům automobilů v budoucnu účinně integrovat tuto technologii do velmi široké škály typů vozidel.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email