• redakce
  • Doprava
  • 23. března 2020
  • 18:00

508 Peugeot Sport Engineered je zábleskem v potemnělé automobilové budoucnosti

 
Dalších 6 fotografií v galerii
Nutno říci, že tento vůz vypadá opravdu sebevědomě / Peugeot
Evropský automobilový průmysl se v současné době otřásá v základech. V této době je těžké hledět do jeho temné budoucnosti s nadějí. Ovšem jsou vozy, díky kterým to možná bude snazší. Před týdnem se na stránkách Peugeotu objevily tajemné fotky bez jakéhokoli komentáře. Jen lákavé obrázky a jméno: PEUGEOT 508 Peugeot Sport Engineered.

Nutno říci, že tento vůz vypadá opravdu sebevědomě. Má přimhouřené oči šelmy chystající se zaútočit, nízko položené těžiště, svalnaté tělo atleta, dokonalé aerodynamické tvary… milovníkům aut se při pohledu na tuto kombinaci zaručeně zrychlí tep. Záhadou ovšem zůstává, co se skrývá pod kapotou.

K rozluštění této hádanky se musíme podívat do minulosti, konkrétně do března 2019, kdy značka Peugeot odhalila na ženevském autosalonu koncept nazvaný 508 Peugeot Sport Engineered. Motoristickou veřejnost zvyklou na extravagantní koncepty, kterými se v minulosti francouzská automobilka prezentovala, překvapilo, že tento koncepční vůz je na rozdíl od těch předchozích tak trochu moc blízko realitě. Zástupci automobilky však tvrdili, že jde o pouhý koncept, tedy showcar určený pro expozici na autosalonu, nic víc, nic míň. Pár týdnů před tím však sportovní divize Peugeot Sport oznámila, že se místo konstrukce závodních speciálů bude v příštích letech věnovat vývoji řady vysoce výkonných elektrických a hybridních vozů Peugeot a první z nich uvede už na konci roku 2020 . Dáte-li si tato fakta dohromady, máte jasno. Sériový vůz 508 Peugeot Sport Engineered, jehož fotky značka právě pouští do světa, bude prvním z této řady, a navíc bude dost věrnou kopií konceptu ukázaného loni v Ženevě.

Bude-li i pohon vycházet z této předlohy, můžeme očekávat dechberoucí výkon: 400 koní a pohon všech čtyř kol. Současně508 Peugeot Sport Engineeredudrží emise CO2 pěkně pod pokličkou. Pouští od ovzduší jen 49 g CO2/km, což je zcela v rozporu s vysokým výkonem a pohonem 4x4. Lze toho však dosáhnout pomocí elektrického motoru. Ty má tento vůz hned dva. První má výkon 110 koní a je umístěn vpředu, druhý 200 koní a je vzadu. V přední části je umístěn i třetí motor, benzínový PureTech o výkonu 200 koní. Společně tato trojice tvoří hybridní ústrojí, které zajistí výkon 400 koní a neskutečnou akceleraci při točivém momentu 500 Nm. A neméně úctyhodné jsou i další charakteristiky, např. zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 4,3 s nebo maximální rychlost 250 km/h.

Akcelerace, která vás příjemně zatlačí do sedadla, je pro elektromotor typická. Točivý moment je totiž k dispozici okamžitě a vozidlo vystřelí, jakmile sešlápnete plynový pedál. Ostatně pro tuto vlastnost mnoho automobilových nadšenců bere elektromobily na milost a není náhodou, že právě vozy poháněné elektromotorem drží rekordy ve zrychlení ve všech kategoriích. Nicméně cílem elektrického motoru v hybridním voze je snížit celkové emise, tedy kompenzovat emise produkované spalovacím motorem. I proto jsou elektromotory modelu 508 Peugeot Sport Engineerednapájeny 11,8 kWh baterií umožňující vozu dojezd čistě na elektřinu až 50 kilometrů.

V tomto okamžiku nikdo nemůže říct, jak se bude zapeklitá situace v automobilovém průmyslu vyvíjet, nicméně je zřejmé, že 508 Peugeot Sport Engineereduž je připraven ve startovacích boxech a my se můžeme těšit, že dřív nebo později spatří světlo světa.

Mohlo by vás zajímat

Reklama