- Lukáš Bauer
- Doprava
- 19. srpna 2020
- 12:04
Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent nezávisle ovládá plynový pedál, brzdy a řízení
Sorento čtvrté generace bude prvním modelem Kia na evropském trhu, který bude funkci RSPA nabízet, čímž usnadní manévrování s tímto SUV ve stísněných prostorách.
Uvedená technologie byla navržena pro snazší nastupování a vystupování posádky za situací, kdy řidič musí zaparkovat v úzkých prostorách, resp. když jiný řidič zaparkoval příliš blízko vozidla. Technologie RSPA je k dispozici pro naftová provedení nového Sorenta pro Evropu (v závislosti na konkrétním trhu a výbavě).
To znamená, že celá posádka vč. řidiče může z vozidla vystoupit a dát mu pokyn, aby poslední fázi parkovacího manévru provedl model Sorento sám. Sorento dále umí vyjet z místa v případech, kdy dveře nelze pohodlně nebo bezpečně otevřít.
Systém RSPA se ovládá na dálku prostřednictvím inteligentního klíče, a tak je možné se Sorentem automaticky zajet do příčného parkovacího místa nebo z něj vyjet ihned poté, co řidič správně vyrovná kola. Uvedená funkce ovládá plynový pedál, brzdy a řízení, kdy s vozidlem zajede na parkovací místo nebo z něj vyjede, a přitom monitoruje okolí prostřednictvím ultrazvukových senzorů.
Pokud vozidlo rozpozná nebezpečí kolize nebo jiné riziko, např. blížící se automobil, cyklistu nebo chodce, automaticky použije brzdy a počká, dokud se cesta neuvolní.
Nový systém dálkového parkování pro Sorento se nabízí společně s řadou dalších technologií na podporu řízení, které byly navrženy pro maximální bezpečnost parkovacích manévrů. Jedná se např. o asistent pro zabránění kolizím při parkování (PCA-R) a upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA).
Systém PCA-R je aktivní při rychlosti do 10 km/h a prostřednictvím zadní kamery ve spojení s ultrazvukovými senzory pomáhá zabránit tomu, aby se Sorento při couvání srazilo s chodcem či jinou překážkou v zadní části vozu. Systém RCCA zvyšuje bezpečnost při couvání z parkovacích míst, kdy využívá radarové čidlo k monitorování míst ve slepém úhlu výhledu řidiče po stranách i vzadu za vozidlem a identifikuje vozidla, která by mohla Sorentu při couvání vjet do cesty.
Oba uvedené systémy aktivují zvukovou výstrahu k upozornění řidiče a případně samy použijí brzdy, aby pomohly vyhnout se nehodě.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email