České dráhy rozšíří svou flotilu o 180 expresních vozů s provozní rychlostí až 230 km/h

 
Další 2 fotografie v galerii
Standardně bude k dispozici wifi připojení, palubní informační a rezervační systém / Siemens
Národní dopravce pokračuje v modernizaci flotily vozů pro dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky. Zakázku na dodání 20 komfortních devítivozových netrakčních jednotek s nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h získalo konsorcium Siemens Mobility – Škoda Transportation.

Postupné nasazení do provozu proběhne v letech 2024 až 2026. Kontrakt v hodnotě téměř 12,5 miliardy korun umožňuje odebrat celkem 182 vozů. Pro osobní přepravu ČD jich je určeno 180, zbylé dva si pořizuje Správa železnic pro účely testování tratí.

Nové vlakové jednotky disponují řadou inovativních funkcí. Cestující například ocení technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do interiéru se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel, nastavitelná sedadla v první i druhé třídě, nabíjecí zásuvky pro elektrokola či bezdrátové nabíjení mobilních telefonů v první třídě.

Standardně bude k dispozici wifi připojení, palubní informační a rezervační systém, dětské kino a místa pro uložení 12 jízdních kol. Jednotky budou schváleny pro provoz v České republice a okolních evropských státech (Německu, Polsku, Rakousku, Slovensku a Maďarsku).

Interoperabilita vozidel je zajištěna splněním specifikací TSI, řídicí vůz bude vybaven palubní jednotkou jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS i národními vlakovými zabezpečovači. Z hlediska požární ochrany jsou vozidla řešena i pro provoz v dlouhých tunelech.

„V České republice je v plánu zvýšení rychlosti na konvenčních tratích na 200 km/h a výstavba vysokorychlostních tratí. To v budoucnu umožní provoz vlaků vyšší než dnes maximálně povolenou rychlostí 160 km/h. I proto musíme pokračovat v plánovaných investicích do nových vlaků, kterými naplníme požadavky na standardy vozidel provozovaných na konvenční i vysokorychlostní síti ve střední Evropě. Upevníme si tak dlouhodobá strategická partnerství v rámci mezinárodní přepravy a posílíme svou pozici v dálkové dopravě,“ vysvětlil generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Nové soupravy budou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu a nabídnou cestujícím maximální komfort. ČD s nimi počítají na mezistátních dálkových linkách Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburk, Praha – Brno – Budapešť a Praha – Brno – Vídeň – Graz – Villach. Už v prvních letech provozu vlaky využijí svou maximální rychlost právě v úseku mezi Berlínem a Hamburkem.

Mohlo by vás zajímat

Reklama