- Lukáš Bauer
- Doprava
- 02. července 2021
- 10:41
Nové dvoupatrové vlakové soupravy pro České dráhy již míří do zkušebního provozu
Ještě do konce roku začnou jezdit ve zkušebním provozu na trati mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem, Frýdlantem nad Ostravicí a Frenštátem pod Radhoštěm.
Nová třívozová souprava je určena pro regionální dopravu, je již standardně plně klimatizovaná s pohodlnými sedadly 2. třídy a zároveň je zde i malý oddíl první třídy.
Nechybí ani Wi-Fi připojení k internetu a elektrické zásuvky pro napájení elektroniky cestujících. Výrobce i dopravce navíc mysleli rovněž na turisty, cyklisty a lyžaře. Prostorné multifunkční prostory umožní převoz až 30 jízdních kol, kočárků, přepravu objemných zavazadel a jsou zde mimo jiné i držáky až na 40 párů lyží.
V soupravě je pět WC, z toho jedno je určené pro osoby na vozíčku a jedno má také sklopný stůl pro přebalování kojenců. Zároveň je souprava uzpůsobena pro dopravu nevidomých cestujících a umožňuje přepravu až čtyř invalidních osob na vozíčku s doprovodem. Pro nevidomé a slabozraké cestující jsou jedny dveře řídicího vozu vybavené dálkovým ovládáním obsluhovaným slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem.
Nezbytnou součástí je také moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob. Pro nevidomé a slabozraké jsou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
„Nová generace dvoupatrových souprav, které jsme představili, plně odpovídá standardům v západní Evropě. Cestující budou jezdit v moderních pohodlných vozech, které mají ve standardní výbavě klimatizaci i zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky. Ocení jistě i nová okna, která jsou vyrobena tak, aby lépe propouštěla mobilní signál. Již při navrhování souprav jsme mysleli i na cestující s aktivním životním stylem a v soupravě je tak dostatek prostoru pro jízdní kola a lyže,“ popisuje Petr Brzezina ze skupiny Škoda Transportation.
Soupravy mají kapacitu 356 míst k sezení a jsou částečně nízkopodlažní pro bezbariérový nástup z nástupišť s výškou 550 mm. Řídící mikroprocesorový systém umožňuje ovládat soupravu z kabiny řídícího vozu nebo lokomotivy jedním strojvedoucím bez přítomnosti další osoby. Standardně je souprava vybavena informačním systémem, validátorem jízdenek pro bezkontaktní nákup nebo novým zabezpečovacím systémem ETCS.
„Jde o první vlaky tohoto typu na území České republiky, které budou v základní sestavě složené z jednoho řídicího a dvou vložených vozů. V provozu je doplní upravené lokomotivy řady 750 z flotily ČD. V tomto složení mohou vlaky push-pull, s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení, v cílové stanici rychle změnit směr jízdy bez dlouhého přesunu lokomotivy. To přispěje ke zrychlení dopravy a zkrácení jízdních dob,“ říká Jiří Ješeta z ČD.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email