- Anna Novotná
- Doprava
- 13. prosince 2021
- 10:52
Malé elektromobily se těší velké oblibě. Dvěma populárním modelům stoupl dojezd o 25 kilometrů
Malé SUV na elektřinu, Peugeot e-2008, aktuálně obsazuje druhou příčku a menší e-208 šestou. Možná se ale v žebříčku posunou ještě o kousek výš v příštím roce, kdy přijdou vozy s dojezdem navýšeným o 8 %, což představuje 25 kilometrů. V reálném provozu pak zřejmě najedou ještě víc.
Oba vozy používají modulární platformu eCMP (Common Modular Platform) a jsou vybaveny baterií o kapacitě 50 kWh, elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a s točivým momentem 260 Nm. Z hlediska technologií se oba modely neustále vyvíjejí, aby svým uživatelům nabídly větší dojezd.
Především došlo k optimalizaci pneumatik, které přešly do třídy „A+“ a díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 16palcová kola v případě vozu Peugeot e-208 a 17palcová kola u vozu Peugeot e-2008.
Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí nový převodový poměr, který optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
A konečně, nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách.
Souhrnně lze říci, že všechny tyto změny umožní zvýšit dojezd podle homologačního cyklu WLTP následujícím způsobem:
- Nový Peugeot e-208 nyní nabídne dojezd až 362 km podle WLTP, což je o 22 km více než nyní.
- Nový Peugeot e-2008 bude mít dojezd až 345 km podle WLTP, tj. o 25 km více než nyní.
- Kromě výrazného zvýšení dojezdu v cyklu WLTP však dochází také k výraznému zvýšení při reálném používání vozu, a to až o 40 km v městském provozu při teplotách blízkých 0 °C.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email