Kolonizace Měsíce se blíží. Lunar Cruiser dostal robotické rameno

Lunar Cruiser má dosahovat velikosti velké dodávky, s místy pro dva a v případě potřeby i pro 4 pasažéry / Toyota
Ve výrobě kosmického vodíkového vozidla Lunar Cruiser pokračuje automobilka Toyota ve spolupráci s Japonskou kosmickou agenturou (JAXA). Gitai Japan, dceřiná společnost Toyoty, teď zkonstruovala robotické rameno, jehož drapák bude vyměnitelný, takže zařízení bude možné přizpůsobit různým druhům činností.

Měsíční vozidlo pro posádku má být připraveno vyrazit do vesmíru do konce této dekády. Cílem je, aby lidé mohli ve vozidlech mimo Zemi jíst, spát, pracovat a komunikovat v bezpečných podmínkách. Kolonizovat Měsíc by mohlo pomoci do roku 2040 a potom také usnadnit život na Marsu.

Toyota Lunar Cruiser má dosahovat velikosti velké dodávky, s místy pro dva a v případě potřeby i pro čtyři pasažéry. Kosmonauti by mohli pobývat uvnitř bez speciálních kombinéz. Vozidlo má posádce umožnit snadné nasedání a vysedání s plnou výbavou.

Toyota Lunar Cruiser svůj název odvozuje od legendárního modelu Toyoty, Land Cruiseru, jednoho z posledních skutečně terénních vozů, které na trhu jsou. Má být stejně houževnatý i v nejnáročnějším terénu.

Vozidlo budou pohánět palivové články. Se zaváděním této technologie do každodenního života má ostatně Toyota bohaté zkušenosti, což nejlépe dokazuje Toyota Mirai druhé generace, ale i autobusy a nákladní vozy poháněné vodíkem. Dojezd kosmického vozidla má činit až 10 tisíc km, přičemž Lunar Cruiser bude možné dálkově ovládat.

„Ve vesmíru vidíme šanci na transformaci. Díky výstupu do kosmického prostoru budeme schopni vypracovat komunikační a další pro lidstvo prospěšné technologie," prohlásil Takao Sato, který projekt Lunar Cruiser v japonské Toyotě vede.

Toyota nejsou jenom auta

„Naším posláním je dostat naše auta na Měsíc. Toyoty jezdí téměř všude, teď jde o to, vyrazit s nimi tam, kde jsme ještě nebyli,“ říká Shinichiro Noda, inženýr z Toyoty.
Toyota již řadu let odvážně překračuje hranice automobilového sektoru. Zkonstruovala jachty, proudové letouny a roboty. Pro japonský koncern je důležitá také společnost budoucnosti, fungující v souladu s udržitelným rozvojem.

Toyota proto u úpatí hory Fuji buduje Woven City, experimentální město budoucnosti, kde se v hlavních rolích představí umělá inteligence, robotika, doprava a technologie s nimi spojené, poháněné bezemisní energií. Právě ve Woven City se bude testovat systém řízení autonomních vozidel e-Palette, tedy veřejná doprava budoucnosti.

Zdroj: Toyota
 

Mohlo by vás zajímat

Reklama