Umělá inteligence porazila špičkové hráče ve hře Gran Turismo Sport

Tým Sony AI trénoval různé virtuální agenty pro konkrétní vozy a tratě / Sony AI
Umělá inteligence porazila ve hře Gran Turismo Sport živé hráče. Výzkumný tým ze Sony AI umělou inteligenci naučil špičkově závodit s pomocí tisícovky konzolí PlayStation 4.

Cílem projektu je učinit hry zábavnější pro všechny úrovně hráčů a demonstrovat, že AI může strategicky porážet i špičkové hráče.

Projekt Sony AI, divize společnosti pro výzkum umělé inteligence, trval dva roky. Zatímco obvykle je AI trénována s pomocí reálných dat prostřednictvím hlubokého učení, v tomto případě výzkumníci použili odlišnou techniku posilovacího učení. Systém je zcela netrénovaný a neví, co má dělat. Musí se učit jako člověk.

Výzkumníci podle informací na webu CNET spustili simulace na osobních počítačích napojených na banku tisícovky herních konzolí PlayStation 4. Tým Sony AI trénoval různé virtuální agenty pro konkrétní vozy a tratě v závodní hře Gran Turismo Sport od společnosti Polyphony Digital. Každý z agentů spotřebovával výpočetní výkon dvaceti konzolí, dvaceti počítačů a jeden „špičkový grafický čip”.
 
Výsledkem bylo, že AI pojmenovaná jako GT Sophy nejprve porazila elitní hráče pouze na časy bez přítomnosti automobilů ve hře a následně překonala také hráče ve virtuálních vozech na trati v reálném čase.

Experiment společnosti Sony, v němž AI porazila některé ze světových špičkových hráčů této populární hry, byl natolik pozoruhodný, že si vysloužil prostor v odborném časopise Nature.
 
„Naším cílem je vyvinout AI, díky níž budou hry ještě zábavnější pro všechny úrovně hráčů,” řekl pro CNET ředitel Sony AI Peter Wurman. GT Sophy je jeden z mnoha experimentů demonstrujících schopnost AI porazit živé hráče ve strategických hrách, jako jsou šachy považované za doménu lidské inteligence. AI již v minulosti porazila hráče například ve strategické hře Starcraft.
 
Zdroj: CNET, Nature, Sony AI

Mohlo by vás zajímat

Reklama