Citroën C4: Elegantní crossover se zajímavým výkonem při nízké spotřebě

 
Další 1 fotografie v galerii
Při méně sportovní variantě stylu jízdy vám bude stačit plná nádrž na více než 680 kilometrů / Citroën
V redakci TechFocusu jsme měli konečně delší čas na to zjistit, jak je nový Citroën C4 skutečně úsporné auto. Přestože tento model na pomezí SUV a crossoveru nabízí výkon přes 150 koní, tak z úrovně spotřeby bude mít radost určitě každý řidič.

Vyšší podvozek, design terénního vozu, velká kola a nadupaný motor. Tak nějak má řada z nás zafixované, že má vypadat správné SUV. Doba se však pomalu mění a řada malých nuancí stírá rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi. Citroën C4 je toho velmi dobrým důkazem.

Tento elegán je spíše crossover s naprosto dostatečným výkonem, který byste do 1,2litrového benzinového tříválce ani neřekli. Přesto 155 koní ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou poskytuje překvapivě vysokou dynamiku jízdy a zejména velmi pohodlné a komfortní ovládání vozu prakticky při jakémkoliv stylu řízení, a to na jakémkoliv typu silnice.

Na dálnici jsme bez problémů "vytočili" rychlost přes 180 km v hodině (přitom maximálka je podle výrobce dokonce až 210 km/h!), motor byl sice již v této fázi slyšet, jinak při běžných rychlostech je odhlučnění kabiny velmi dobré a díky aerodynamičnosti karosérie neslyšíte příliš ani hluk okolního větru.

Velice dobře si poradil podvozek nové C4 i s nerovnostmi českých okrsek, zejména díky specificky vyřešenému systému odpružení (s tlumiči s hydraulickými dorazy). Model tak jakoby měkce "plave" po silnici, přesto velmi dobře sedí i v ostřejších zatáčkách, což nás překvapilo i vzhledem ke světlé výšce podvozku - téměř 16 centimetrů. Nemusíte se tak bát ani lehčího terénu, ani vyšších obrubníků při parkování.

Při kontrolním testu spotřeby jsme se na našem vybraném 80kilometrovém okruhu, který zahrnoval, jak větší část cesty po dálnici, tak určitou část v městském provozu, dostali bez nějakého omezování ve stylu řízení pod 5 litrů na 100 km. Jezdili jsme v režimu EKO a pokud bychom jeli ještě o trochu rozumněji po dálnici, tak bychom se možná přiblížili i k magické hranici spotřeby 4,5 litru, což při současných cenách benzinu jistě ocení každý řidič.

Samozřejmě pokud přepnete do režimu Sport, tak jde spotřeba nahoru, ovšem nijak závratně. I při delších dynamicky projetých úsecích na dálnici budete atakovat maximálně hranici 6 litrů na 100 kilometrů.

Pro vaši představu, při méně sportovní variantě stylu jízdy vám bude stačit plná nádrž na více než 680 kilometrů, takže můžete s C4 vyrazit bez obav i na dovolenou k moři.

Na závěr jenom připomeneme, že u tohoto modelu je u Citroënu na výběr jak zcela elektrický pohon (u modelu ë-C4), tak i benzinové motory (my jsme testovali ten nevýkonnější 155 k). Vůz si ovšem můžete pořídit i s dieselovým motorem (od 110 k do 130 k).

Dalši podrobnosti o modelu najdete webu Citroënu.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama