Vzniká revoluční vysokorychlostní dopravní prostředek s nulovými emisemi

Seaglider se při letu vznáší několik metrů nad vodní hladinou a využívá jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři / Siemens
Nový Seaglider je vysokorychlostní vozidlo s nulovými emisemi, pohybuje se výhradně nad hladinou vody a výrazně zkracuje dobu a snižuje náklady na přepravu osob a zboží mezi pobřežními městy.

Vzhledem k tomu, že 40 % světové populace žije v pobřežních oblastech, budou elektrické hydroplány REGENT první stroje, která nabídnou bezpečnou, levnou, rychlou a bezemisní dopravu pro tento segment.

Mezi prvními zákazníky společnosti REGENT patří firmy z leteckého průmyslu či provozovatelé trajektové dopravy a poskytovatelé logistických služeb. REGENT Seaglider se pohybuje výhradně nad vodou jako plně elektrický stroj typu WIG (Wing-in-Ground effect vehicle).

K pohybu využívá jeden ze tří režimů – buď je nadnášen na trupu v blízkosti doku nebo při vplouvání a vyplouvání z přístavu používá tzv. hydrofoil (tj. podvodní křídlo), kdy se pohybuje rychlostí až 40 uzlů (kts), nebo letí nad hladinou rychlostí 160 uzlů (až 304 km/h) při dopravě do cíle.

Při letu se vznáší několik metrů nad vodní hladinou a využívá jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři. Nabízí tak kombinaci vysoké rychlosti a pohodlí letadla a nízkých nákladů na provoz elektromobilu. Seaglidery se od předchozích strojů typu WIG liší tím, že mají podvodní křídla (hydrofoily), distribuovaný elektrický pohon a systém řízení FWB (fly-by-wire). Tyto prvky umožňují bezpečný provoz v přístavu, zvýšenou odolnost vůči vlnám a pohodlné cestování.

Srdcem veškerých nástrojů pro návrh, konstrukci a vývoj společnosti REGENT je portfolio Siemens Xcelerator, které zde hraje zásadní roli již od jejího založení v roce 2020.

Vlajková loď společnosti REGENT, 12místný Viceroy, bude vyrobena v souladu s nejpřísnějšími bezpečnostními standardy. Se stávající bateriovou technologií bude stroj schopen obsluhovat trasy do 180 mil a s bateriemi nové generace až do 500 mil (až cca 800 km), a to v rámci stávající přístavní infrastruktury.

Navíc jeho provoz jako vozidla typu WIG umožňuje námořní testování a certifikaci. Jedná se o efektivní cestu k uvedení do provozu, která zákazníkům umožní vyzkoušet si vysokorychlostní pobřežní mobilitu s nulovými emisemi dříve, než budou k dispozici možnosti elektrické letecké dopravy, a to při zachování podobné úrovně bezpečnosti.

Zdroj: Siemens, REGENT

Mohlo by vás zajímat

Reklama