- Marek Kuřina
- Doprava
- 04. srpna 2022
- 12:43
Vzniká revoluční vysokorychlostní dopravní prostředek s nulovými emisemi
Vzhledem k tomu, že 40 % světové populace žije v pobřežních oblastech, budou elektrické hydroplány REGENT první stroje, která nabídnou bezpečnou, levnou, rychlou a bezemisní dopravu pro tento segment.
Mezi prvními zákazníky společnosti REGENT patří firmy z leteckého průmyslu či provozovatelé trajektové dopravy a poskytovatelé logistických služeb. REGENT Seaglider se pohybuje výhradně nad vodou jako plně elektrický stroj typu WIG (Wing-in-Ground effect vehicle).
K pohybu využívá jeden ze tří režimů – buď je nadnášen na trupu v blízkosti doku nebo při vplouvání a vyplouvání z přístavu používá tzv. hydrofoil (tj. podvodní křídlo), kdy se pohybuje rychlostí až 40 uzlů (kts), nebo letí nad hladinou rychlostí 160 uzlů (až 304 km/h) při dopravě do cíle.
Při letu se vznáší několik metrů nad vodní hladinou a využívá jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři. Nabízí tak kombinaci vysoké rychlosti a pohodlí letadla a nízkých nákladů na provoz elektromobilu. Seaglidery se od předchozích strojů typu WIG liší tím, že mají podvodní křídla (hydrofoily), distribuovaný elektrický pohon a systém řízení FWB (fly-by-wire). Tyto prvky umožňují bezpečný provoz v přístavu, zvýšenou odolnost vůči vlnám a pohodlné cestování.
Srdcem veškerých nástrojů pro návrh, konstrukci a vývoj společnosti REGENT je portfolio Siemens Xcelerator, které zde hraje zásadní roli již od jejího založení v roce 2020.
Vlajková loď společnosti REGENT, 12místný Viceroy, bude vyrobena v souladu s nejpřísnějšími bezpečnostními standardy. Se stávající bateriovou technologií bude stroj schopen obsluhovat trasy do 180 mil a s bateriemi nové generace až do 500 mil (až cca 800 km), a to v rámci stávající přístavní infrastruktury.
Navíc jeho provoz jako vozidla typu WIG umožňuje námořní testování a certifikaci. Jedná se o efektivní cestu k uvedení do provozu, která zákazníkům umožní vyzkoušet si vysokorychlostní pobřežní mobilitu s nulovými emisemi dříve, než budou k dispozici možnosti elektrické letecké dopravy, a to při zachování podobné úrovně bezpečnosti.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email