Volvo XC40: Elektromobil s vysokým výkonem a dobrou výbavou

Model pohání elektromotor, který poskytuje až 231 koní / Volvo
Měli jsme v redakci TechFocusu možnost několik dní jezdit v novém Volvu XC40 Recharge a rovnou můžeme prozradit, že tento model patří k nejzajímavějším elektromobilům na trhu.

Nová plně elektrická XC40ka sice patří rozměrově mezi nejmenší SUV v nabídce Volva, přesto poskytuje překvapivě velký vnitřní prostor, a to jak pro řidiče a spolujezdce, tak také pro cestující na zadních sedadlech.

Navíc tento malý krasavec nabízí výkon, který mu může většina současných elektromobilů tiše závidět. Model pohání elektromotor, který poskytuje až 231 koní (u dražší dvoumotorové verze s pohonem všech čtyř kol dokonce 408 koní), což poznáte například hned při rozjezdu, kdy zrychlíte z nuly na stovku za necelých 7 sekund. Tato hodnota patří mezi nadprůměrné výsledky nejenom u elektromobilů, ale v rámci celého segmentu SUV.

To vše je doprovázeno také velice solidním dojezdem (díky zabudovanému akumulátoru o kapacitě 69 kWh), přes 400 kilometrů - výrobce uvádí dokonce 418 kilometrů na jedno plné nabití baterie. Přičemž pokud využijete systém pro rychlé nabíjení, je možné akumulátor vozu dobít na 80 % jeho kapacity během necelých 40 minut.

Model XC40 je zajímavý nejenom z hlediska výkonu a designu, ale také tím, že jde vlastně o první elektrický vůz této známé švédské automobilky, zároveň je to její první vůz vybavený novým systémem infotainmentu s operačním systémem Android značky Google.  

Co se týká ovládání modelu, tak to bylo veskrze intuitivní, centrem nastavování funkcí je na výšku orientovaný displej, na kterém běží operační systém Android. Přepínání mezi jednotlivými režimy bylo bez zbytečných prodlev, stejně jako spolehlivě fungovala i automatická převodovka.

Velmi dobře fungovala i možnost vyhledání nejbližších nabíjecích stanic pomocí aplikace Google Maps, což je u dnešních elektromobilů stále velmi zásadní věc. Během řízení nás zaujala i možnost regulování rychlosti jedním pedálem.

Z asistenčních režimů nechybí například systém udržení vozidla v jízdním pruhu, což oceníte zejména při jízdě po dálnici. Jestliže vůz začíná vybočovat do vedlejšího jízdního pruhu, aniž by byla zapnuta směrová světla, systém jemným zásahem do řízení vrátí vůz zpět do původního jízdního pruhu. 

Při parkování zase určitě využijete systém varování před křížením cesty jiným vozidlem, kdy během couvání ven ze stísněného prostoru vám bude krýt záda tím, že upozorní na blížící se vozidla a v případě bezprostředně hrozící kolize automaticky zabrzdí. K dispozici je i známý systém monitorující mrtvý úhel. Cena tohoto elektrického krasavce startuje u nejdostupnější varianty Core od 1.249.000 Kč.

Zdroj: Autorský článek   

Mohlo by vás zajímat

Reklama