- Marek Kuřina
- Doprava
- 29. prosince 2022
- 09:18
Citroën C5 X: Originální crossover zaujme komfortem jak pro řidiče, tak posádku
A u této novinky nejde zdaleka jenom o design, bez problémů šlapající motor nebo výbavu, jde o celkový komfort, a to nejenom pro řidiče, ale pro všechny cestující, tedy i pro ty na zadních sedadlech. Přestože se novinka tváří téměř sportovně, má podvozek překvapivě vysoko díky velkým 19palcovým kolům.
To, že informace o pohodlí, není pouhé klišé, pochopíte ihned, jak dosednete za volant C5Xky. Dobře tvarovaná a velmi pohodlná sedadla vás ještě před startem příjemně naladí, o dostatečném prostoru na nohy a kolena ani nemluvě.
Dojem "volného" bezpečného prostoru ještě umocňuje ticho (pokud si samozřejmě nepustíte rádio), které souvisí s dobře odhlučněnou kabinou, a to i při vyšších rychlostech. Přestože kapota vozu působí na první (i druhý) pohled aerodynamicky protaženě se zkosenou zadní částí, tak je objem zavazadlového prostoru na tuto kategorii velmi slušných 545 litrů.
Zmíněnou prostornost umocňují ještě velké prosklené plochy a rozměrné panoramatické střešní okno, které propouští za jízdy do kabiny dostatek světla. A právě akustická skla předních a zadních oken také výborně odfiltrují ruch zvenčí.
Komfort jízdy ještě zvyšuje snadné ovládání jednotlivých funkcí přes velký 12palcový hlavní displej. To, že budete mít za jízdy skutečně dostatek aktuálních informací, umožňuje i nový, rozšířený, head-up displej, kdy promítá všechny informace důležité pro jízdu barevně přímo na čelní sklo: ať již jde o rychlost, dopravní značení, asistenční systémy, navigaci, různé výstrahy nebo i nastavení audio systému.
Bezpečnost samotné jízdy zvyšuje například systém sledování mrtvého úhlu, který je užitečný zejména na rychlostních silnicích nebo dálnicích. Pomocí oranžové LED kontrolky v rohu vnějších zpětných zrcátek upozorňuje řidiče na přítomnost vozu v mrtvém úhlu výhledu ve vzdálenosti až 70 metrů za vozem.
Automatický systém vozu Citroën C5 X detekuje také jakékoli nebezpečí za vozem při couvání, ať už jde o chodce, motocykl nebo jiný vůz.
Co se týká motorizace modelu C5 X, tak sice není nabídka příliš široká, přesto si i náročnější uživatel vybere. Pro ty, kteří nepotřebují vysoký výkon například na delších cestách, tak je ideálním řešením i z hlediska ceny benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 130 koní.
K dispozici je pak výkonnější 1.6 PureTech se sílou 180 koní, který jsme měli k dispozici při našem testování. A poskytovaný výkon byl skutečně dostatečný, ať na okrskách nebo na dálnici, přitom se spotřeba jenom málokdy dostala přes hodnotu sedm litrů na 100 kilometrů. Z nuly na stovku jsme dostali tento Citroën C5 X za necelých devět sekund, což je na kategorii SUV průměrný výsledek.
Pokud máte zájem o ještě silnější výkon, pak si můžete pořídit C5 X jako plug-in hybrid, kdy se o razantnější jízdu postará zmíněný PureTech 180k a elektromotor o výkonu 81,2 kW. Na plug-in verzi si ovšem musíte již připravit minimálně 1.050.000 korun. Naopak nejdostupnější verze Feel s motorem 1.2 PureTech startuje na zajímavých 800.000 Kč.
Více se o modelu Citroën C5 X dočtete na webu automobilky.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email