Renault Austral je velké, výkonné a elegantní SUV se solidní spotřebou

 
Další 2 fotografie v galerii
Z hlediska samotné jízdy máte jako řidič k dispozici hned 32 asistenčních systémů a 4 jízdní režimy od klasického Eco po sportovní režim / Marek Kuřina
Francouzská automobilka Renault se začíná v kategorii SUV, či respektive crossoverů, velmi dobře zabydlovat. Po předloňské velmi úspěšné Arkaně udělá v této našlapané kategorii pěkný průvan určitě i nový a robustnější Austral.

Nový Austral nás překvapil již z dálky na první pohled, ještě pozitivnější dojem jsme pak měli z jeho praktického interiéru. Navíc se vše celkově velmi dobře ovládá, jako řidič se budete cítit za volantem tohoto krasavce velmi dobře i díky dobrému výhledu z vozu, a to vše za relativně nízkých hodnot (na takto velký automobil) co se týká spotřeby.

Pokud jsem se o spotřebě zmínili, můžeme si rovnou prozradit, že se během našeho týdenního testu spotřeba pohybovala v průměru kolem 6,5 litru na 100 km. To sice nevypadá až tak senzačně, na druhou stranu pokud si uvědomíme při jakém výkonu, pak pochopíte, jak pěkné je to číslo.

My jsme totiž testovali Austral ve vrcholné verzi Iconic Esprit Alpine, což je mild-hybrid s celkovým výkonem 158 koní s točivým momentem na dostatečně vysoké hodnotě 270 Nm. Vůz byl díky tomu velmi dynamický i při předjíždění na dálnici ve vyšších rychlostech, rozjezd na stovku z klidu zvládl za devět sekund, což je vzhledem k robustnosti (na délku má model přes 4,5 metru) a hmotnosti (cca 1600 kg) vozu také lepší průměr. Světlá výška modelu je pak celých 18 centimetrů, takže Austral zvládne bez problémů i projížďku mírně zvlněným terénem.

Kokpit se skutečně povedl, velice dobře se ovládají jednotlivé funkce z velkého centrálního dotykového displeje (jak je v Renaultu zvykem orientovaným opět na výšku), snad jenom jednu připomínku máme, a to k množství páček umístěných z pravé strany za volantem. Párkrát se nám tak stalo, že místo zařazení zpátečky jsme spustili stěrače. To bude ovšem pouze ona pověstná síla zvyku, za pár týdnů vám bude možná tato poznámka připadat jako zcela malicherná. 

Naopak velmi praktický nám přišel velký 9,3palcový head-up displej, který poskytuje řadu informací o jízdě a zároveň důležitých varování, takže můžete mít ruce neustále na volantu a nemusíte vůbec spouštět oči z dění před sebou na silnici.  

Úplnou novinkou je přítomnost relativně robustní posuvné opěrky pod ruku na středové konzoli, pod kterou jde vložit smartphone a nechat ho nabíjet za jízdy, navíc když si o tuto opěrku skutečně dlaň ruky opřete a posunete ji dopředu, tak se ukazováčkem dobře ovládají jednotlivé ikonky na dotykovém displeji.

Z dalších vychytávek nás zaujala také posuvná zadní lavice, takže můžete dle potřeby udělat jednoduše větší prostor pro posádku vzadu, nebo si zvětšit kufr. Ten je na tuto kategorii slušně veliký, dle posuvu uvedené lavice se pohybuje úložný prostor od necelých 500 do 575 litrů.

Z hlediska samotné jízdy máte jako řidič k dispozici hned 32 asistenčních systémů a 4 jízdní režimy od klasického Eco po sportovní režim. Například "Active driver assist" kombinuje adaptivní tempomat se systémem „Stop & Go“ a centrováním jízdy v jízdním pruhu. Reguluje rychlost podle dopravní situace, udržuje bezpečnou vzdálenost a zajišťuje vycentrování v jízdním pruhu. V pomalém provozu se vůz automaticky zastaví a opět rozjede.

Také parkování je s Australem komfortní díky čtyřem zabudovaným kamerám, které sledují bezprostřední okolí vozidla v rozsahu 360 stupňů. Pokud si pořídítě vrcholnou verzi Alpine, tak má Austral ještě sportovnější "look" díky takovým drobnostem jako je přední nárazník se šedou F1 lištou, zaujmou i speciální prahy dveří s nápisem Alpine a nechybí ani pěkné 20palcové disky kol Daytona.

Na tuto verzi si ovšem musíte připravit již téměř milion korun (955.000 Kč), základní verze Techno je ovšem v prodeji již od 770.000 Kč. Další informace o modelu Renault Austral se dočtete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama