Peugeot 408 vytváří novou kategorii elegantního sportovního SUV

 
Další 3 fotografie v galerii
Čtyřistaosmička patří mezi nejoriginálnější kousky, které v posledních letech Peugeot představil / Marek Kuřina
Klíčovým slovem pro popis nového modelu 408 francouzské automobilky Peugeot je originalita. Skutečně podobný vůz na našich silnicích prostě nepotkáte a poznáte ho již na první pohled i z velké dálky.

Sportovní look toho nového SUV (respektive crossoveru), který jsme v redakci testovali v hybridní verzi, navíc představuje zajímavou kombinaci vysokého výkonu a solidní spotřeby paliva.

Čtyřistaosmička skutečně patří mezi nejoriginálnější kousky, které v posledních deseti letech Peugeot představil, přesto některé prvky, jakým je například typický světelný podpis s vytasenými podlouhlými tesáky nebo maska chladiče s velkým logem, jasně připomínají, kam tento krasavec patří a z jaké vývojové linie vyšel.

Také interiéru dominuje, jak se dalo předpokládat, známý i-Cockpit, který je ve 408 prakticky stejný jako ve starší sestřičce třistaosmičce. Na ovládání a řízení prostě nebylo potřeba vymýšlet nic nového, je vskutku téměř dokonalý.

Setkáte se tedy opět s malým kompaktním volantem s celou řadou ovladačů, 3D přístrojovým panelem v rámci digitálního displeje pod volantem a 10palcovým centrálním dotykovým displejem. Rychlé procházení nabídkou funkcí nás již nepřekvapilo, od loňského uvedení nového modelu 308 na něm u Peugeotu skutečně zapracovali.

Přestože model má design správných sporťáků s aerodynamickou siluetou fastbacku, tak interiér je až překvapivě prostorný, a to i na zadních sedačkách. Na takovéhoto sporťáka je dostatečně veliký i zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, pokud sklopíte opěradla zadních sedadel, tak se tento objem zvětší až na 1611 litrů.

Za zmíněné pohodlí posádky vděčí 408 hlavně svým rozměrům, které dokreslují i zmíněnou sportovní siluetu. Model dosahuje délky 469 centimetrů, výška je ovšem pouhých 148 centimetrů, což není u vozů se zvýšenou karoserií běžné. Právě tyto proporce vytvářejí onen velmi štíhlý a sportovní profil. Naopak rozvor je větší, než bývá v segmentu C zvykem, také proto je pro cestující všude dostatek vnitřního prostoru (zejména na nohy).

Co se týká bezpečnosti samotné jízdy, tak o tu se starají asistenční systémy řízení. Ty používají 6 kamer a dokonce až 9 radarů. Mezi nejzajímavější prvky výbavy patří například světlomety Matrix LED či adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go. Užitečným pomocníkem je také systém sledování provozu za vozidlem při vyjíždění z parkovacího místa.

Nechybí ani známá praktická vychytávka "Night vision", tedy systém nočního vidění. Ta vám umožní rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel.

Dostatečně široká je u novinky i motorizace (přestože zatím chybí v nabídce vznětový motor), k dispozici jsou totiž hned dvě plug-in hybridní verze (o výkonu 180 a 225 koní) a benzínový tříválec o výkonu 130 koní. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Navíc by se ještě tento rok měla na trhu objevit čtyřistaosmička v plně elektrická verzi.

Na závěr si můžeme prozradit, jakou má tento sporťák spotřebu. My jsme testovali tu nejvýkonnější motorizaci, tedy Hybrid 225, kdy maximální síla 165 kW vzniká kombinací spalovacího 1,6litrového čtyřválce a 81 kW elektromotoru. Novinka díky tomuto výkonu jezdí skutečně velmi dynamicky i ve vyšších rychlostech, a za pozornost stojí i rozjezd z nuly na stovku, kterou čtyřistaosmička zvládá pod osm sekund. Nejvíce nás však zaujalo, že dokud máte nabitou baterii, tak model jezdí skutečně za hubičku, naše spotřeba se pohybovala do 2 litrů/100 kilometrů.

Navíc pokud jezdíte přes den jen kratší trasy a pak baterii za pár hodin nabijete, tak můžete jezdit pouze na elektřinu, dojezd na plně nabitou baterii čistě na elektřinu je hodně přes 50 kilometrů (dle výrobce dokonce až 63 km). A to lze již v praxi dobře využít. Samozřejmě pokud jedete na delší trasu a baterii zcela vybijete, spotřeba vyskočí na cca sedm litrů/100 km.

Na takto výkonnou hybridní verzi modelu 408 si musíte připravit (v nejvyšší výbavě GT) cca 1.154.250 Kč. Pokud vám bude ovšem stačit benzínový motor a základní verze Allure, tak vám na tohoto krasavce bude stačit 780.200 Kč, což lze v dnešní době považovat za velmi atraktivní nabídku.

Další informace o modelu Peugeot 408 se dočtete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek 

Mohlo by vás zajímat

Reklama