Nejprodávanější vůz v Evropě dostal facelift, výsledkem je nádherný design a ukázková efektivita

 
Další 4 fotografie v galerii
Současnému automobilovému trhu vládne elektromobilita / Peugeot
Peugeot 208 v loňském roce po dlouhých 14 letech konečně porazil svého odvěkého německého rivala a obsadil trůn jakožto nejprodávanější vůz na evropském trhu. Jeho elektrická verze se současně stala lídrem segmentu malých elektromobilů. Za svůj úspěch vděčí tento vůz i nejprestižnějšímu ocenění v automobilové branži, Evropské auto roku, které získal při svém uvedení na trh.

Půvaby modelu 208 nenechaly chladnými ani porotce ankety Red Dot Award, kteří udělili mu nejvyšší ohodnocení za design. Designérům se totiž podařilo dosáhnout subtilní rovnováhy mezi energií a jemností. Doladěním detailů v podobě zadního difuzoru v lakované úpravě či chromových koncovek výfuku pak dodali vozu pikantní příchuť luxusu.

Peugeot 208 zkrátka už při svém uvedení na trh v roce 2020 dostal vše k tomu, aby si získal zájem klientů. Nyní, přestože se ještě nestihl okoukat a ani ještě nezačal slábnout zástup zájemců o koupi, už přichází s faceliftem. Tak to v automobilovém průmyslu prostě chodí. Po třech letech je třeba oživit design a přidat něco nového. U faceliftu modelu 208 je toho opravdu hodně. Pojďme se na to podívat.

Modernizace designu

Obměnit vzhled modelu, který se všem líbí, není lehké. Designéři si kladli otázku, jak dodat vozu 208 ještě větší modernost, nový náboj a zároveň zachovat jeho osobitý a neodolatelný půvab, díky němuž je tak úspěšný. To potvrdil i šéfdesigner Peugeotu, Matthias Hossann: „Tým designérů Peugeot se s nadšením postavil výzvě, kterou před něj nový model 208 postavil. Chtěli jsme ještě více posílit jeho již tak výraznou osobnost, aniž by se ztratil celkový duch jeho designu. Nová přední část s novým světelným podpisem Peugeot a nově pojatá zadní světla se třemi drápy nám umožnily dodat vozu svěží moderní vzhled, ještě o něco výraznější postoj šelmy a zároveň zachovat propracovanou sportovní siluetu, kterou zákazníci milují.“

Co se tedy konkrétně změnilo? Zejména světelný podpis vpředu. Nově se jedná o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Díky nim teď vůz působí stabilněji a vypadá opticky širší. Nová je také přední část vozu, zadní světla a kola. Velký efekt udělá u auta i nová barva, nejlépe hodně výrazná či neobvyklá. Proto Peugeot 208 představil extravagantní zelenožlutý odstín. Dalšími odstíny karoserie v nabídce jsou elegantní šedá, výrazná červená, zářivá modrá či klasika v podobě bílé, černé a stříbrné.

i-Cockpit opět nový

Právě u první generace modelu 208 představil Peugeot svůj legendární i-Cockpit®. Dnes je toto uspořádání interiéru opět modernější a nabízí více konektivity i dokonalejší ergonomii. Díky němu poskytuje nový Peugeot 208 vynikající potěšení z jízdy. Desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Všechny verze 208 jsou nyní standardně vybaveny velkým desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přičemž dříve byly první dva výbavové stupně opatřeny sedmipalcovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Pohony na výběr

Současnému automobilovému trhu vládne elektromobilita. Peugeot e-208 jakožto nejprodávanější malý elektromobil v Evropě samozřejmě nezůstává pozadu. V rámci faceliftu uvádí nový elektromotor o výkonu 115 kW/156 k spojený s novou baterií o kapacitě 51 KWh. Výsledkem je dojezd, který narostl o čtyřicet kilometrů oproti původní verzi na finálních 400. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Nechcete-li elektrický pohon, můžete zvolit mildhybrid. U Peugeotu 208 jde o pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Z klasických benzínových motorů je stále v nabídce tříválcový PureTech 75 o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější benzínová varianta má výkon 130 a šestistupňovou manuální převodovku. 

Nový Peugeot 208 dorazí na evropský trh letos v listopadu. V Česku se očekává koncem letošního roku. Ceny zatím nejsou zveřejněny.

Zdroj: Peugeot

Mohlo by vás zajímat

Reklama