- Lukáš Bauer
- Doprava
- 25. září 2023
- 10:21
První zkušební jízdy s vodíkovou jednotkou proběhly na železničních tratích v Bavorsku
Plánuje se pilotní provoz jednotky po dobu 30 měsíců s podporou spolkové země Bavorsko. Mireo Plus H je dle webu výrobce moderní vozidlo využívající vodíkovou technologii, které vychází z osvědčené platformy regionálních trakčních jednotek Mireo společnosti Siemens Mobility.
Dva palivové články umístěné na střeše vozidla a vyrovnávací lithium-iontová akumulátorová baterie zajišťují mobilitu zcela bez emisí oxidu uhličitého. Systém elektrického trakčního pohonu, využívající kombinaci vodíkových palivových článků a vyrovnávací lithiové akumulátorové baterie, dodává trakční jednotce vysoký trakční výkon 1,7 MW pro zrychlení až 1,1 m/s a maximální provozní rychlost až 160 km/h.
Provozní dojezd vozidla se pohybuje mezi 1 000 a 1 200 kilometry na jedno naplnění nádrže. Mireo Plus H se díky důmyslným technickým řešením vyznačuje nejnižšími náklady na životní cyklus ve srovnání s ostatními vozidly na palivové články na trhu. Zásoby vodíku lze rychle doplnit za pouhých 15 minut.
Jednotka Mireo je navržena pro energeticky úsporný provoz, tím je šetrná k životnímu prostředí. S cílem minimalizovat spotřebu energie využívá lehké podvozky s vnitřním rámem, lehkou vozovou skříň z profilů z hliníkové slitiny, pečlivě řešenou aerodynamiku, komponenty trakčního pohonu s vysokou účinností a inteligentní řízení elektrického systému.
To vše účinně pomáhá k docílení nízké spotřeby energie a ke snížení nároků na její zdroje. Řešení velké části těchto systémů bylo svěřeno vývojovým pracovníkům Engineeringu Siemens Mobility v České republice, zejména v Praze a v Plzni.
Zdroj: Siemens Mobility
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email