- Marek Kuřina
- Doprava
- 02. října 2023
- 07:55
Hybridní Peugeot 308 i elegantní benzinová 408 patří ve svých kategoriích ke špičce
V redakci jsme měli během září možnost jezdit s hybridním modelem 308 a benzinovým modelem 408. Oba jsou postaveny na stejném podvozku a v řadě věcí, od interiéru po výbavu, jsou si podobné, v některých záležitostech ovšem během testu ukázaly, že skutečně míří každý na trochu jinou skupinu motoristů.
Pokud se podíváme nejprve na model 308, tak jsme měli v testu konkrétně model "GT Hybrid 180 e-EAT8", tedy v nejvyšší dostupné výbavě. Třistaosmička působí vedle modelu 408 sice daleko méně extravagantně, na druhou stranu na ní jaksi vše ladí a působí vyváženě a na první pohled jako etalon spolehlivosti (což nakonec náš test i potvrdil).
Vzhledem k tomu, že oba modely mají prakticky identický interiér, tak v tomto bodě můžeme oběma vozům přiřknout v našem hodnocení bez váhání jedničku s hvězdičkou. Nový i-Cockpit, který dali vývojáři v Peugeotu dohromady, totiž zaujme na první i druhý pohled, navíc při dlouhodobějším řízení zjistíte i to, že je veskrze praktický. Některé prvky (jako například ovládání klimatizace nebo teploty) lze nastavovat přímo pomocí klasických tlačítek, další sadu ovládání najdete ve spodní prodloužené části hlavního 10palcového multifunkčního displeje, je zde například nastavení vyhřívání sedadel nabo volantu (jednotlivé funkce se dají samozřejmě dle preferencí a způsobu používání i nakonfigurovat v jiném pořadí).
Také grafika hlavního multimediálního displeje i palubního displeje pod volantem jde vskutku s dobou, a to nejenom díky efektnímu 3D zobrazování údajů a dalších informací. Na vše je dobře a hned vidět, procházení v menu na displeji je navíc bez zbytečných prodlev a vše se nastavuje jednoduše a přehledně.
Co se týká samotné jízdy, tak nám přišlo, že model 308 seděl o trochu lépe v zatáčkách, což ovšem souvisí s nižším těžištěm tohoto automobilu. Také hybridní verze modelu 308 měla o něco větší dynamiku, například na stovku se při rozjezdu dostala z nuly za necelých osm sekund, benzinové 408 to trvalo přibližně o sekundu a půl déle, to ovšem souvisí s použitým pohonem vozu.
Trochu je nám líto, že model 408 nelze koupit v naftové variantě, a někomu možná bude chybět i možnost pořídit si tohoto elegána s manuální převodovkou. Na druhou stranu musíme říci, že zabudovaná 8stupňová automatická převodovka fungovala u obou vozů zcela spolehlivě, bez prodlev a přesně odpovídala nastavenému stylu jízdy (můžete si totiž vybrat jeden ze tří jízdních režimů).
U obou modelů je výborně vyřešené také odhlučnění, takže je jízda jak pro řidiče, tak pro posádku z tohoto úhlu pohledu skutečně komfortní a pohodlná, ani při rychlostech nad 130 km/h vás hluk z okolí automobilu rušit nebude. O dostatečně kvalitní ozvučení se pak stará audio sestava značky Focal.
Model 408 zaujme podle našeho názoru spíše zájemce o sportovněji vyhlížející SUV, kteří si potrpí na vskutku originální design svého vozu (zde máme na mysli zejména exteriér vozu).
Nová 408 je také oproti srovnatelnému, z hlediska výbavy, modelu 308, jak se na vyšší řadu sluší a patří, i dražší, nejlevnější čtyřistaosmičku totiž nyní zakoupíte za 780.200 Kč (jde o výbavu Allure s benzinovým motorem). Hybridní varianta pak začíná na cca milionu korun. Pokud byste chtěli novou 308 také se stejným benzinovým motorem a automatickou převodovkou (opět ve výbavě Allure), bude vám na ni stačit cca o 100.000 Kč méně. Za krásu a extravaganci se prostě vždy platí.
Při testovacích jízdách jsme byli s oběma vozy spokojeni jak s jízdními vlastnostmi, tak i se solidní spotřebou, která se u hybridního modelu 308 pohybovala při nabité baterii elektromotoru okolo 2 litrů na 100 km, u benzinového modelu 408 jsme se v průměru pohybovali se spotřebou kolem velmi solidních 5,5 litru na 100 km.
Další podrobnosti o modelech Peugeot 308 nebo 408 si můžete přečíst na webu výrobce.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email