Test Lexusu ES 300h: Dostupný luxus pro náročné řidiče

 
Další 3 fotografie v galerii
Model má hybridní pohon čtvrté generace s motorem o objemu 2,5 litru / Marek Kuřina
Limuzína ES má nejenom ve svém segmentu, ale i v nabídce Lexusu své výjimečné postavení. Jde o moderně vybavený vůz s hybridním pohonem, navíc se skutečně zajímavým poměrem cena/výkon.

Model Lexus ES je na trhu již více než 33 let, poprvé si ho totiž mohli zákazníci v Japonsku a USA objednat v roce 1989. To zní téměř neuvěřitelně, obdobně jako informace, že za tu dobu si ho pořídilo více než tři miliony řidičů. 

A po našem týdenním testu rozhodnutí těchto milionů motoristů plně chápu. Vůz se totiž nejenom velmi dobře ovládá, ale především si každý cestující (nejenom řidič) užije jízdu vždy na 100 procent.

K tomu přispívá především kvalitní podvozek (vylepšená tuhost výztuh zavěšení zadních kol skutečně funguje), který velice ladně vyrovnává prakticky jakékoliv nerovnosti na silnicích, navíc model díky produkovanému výkonu poskytuje dostatečně dynamickou jízdu, to se týká jak zrychlení, tak pohybu v zatáčkách. I ve vyšších rychlostech zůstává ES díky nízkému těžišti k silnici doslova přilepen, takže je jízda opravdovým zážitkem.

Aktuální, již sedmá generace modelu, debutovala v roce 2018, přičemž o čtyři roky později prodělal model ES řadu změn. Auto dostalo přepracovanou středovou konzolu s novým, snadno ovladatelným a rychlým multimediálním systémem s navigací založenou na cloudu a inteligentním hlasovým asistentem Lexus Concierge.

Letošní verze modelu prošla pouze několika menšími vylepšeními (proč měnit co prakticky nemá chybu), na první pohled si ihned všimnete výrazněji vystouplé masky chladiče, která dodává celému designu jakoby dravější a sportovnější tvář.

Nově je model ES vybaven také palubním asistentem „Hey Lexus“, který reaguje na hlasové příkazy, což využijete jak při telefonování, tak při ovládání audiosystému a klimatizace nebo hledání na internetu. Asistent rozpoznává i češtinu, například ke zvýšení teploty v kabině stačí říci „je mi zima“. 

Dnes se u nás Lexus ES nabízí výhradně s hybridním systémem. Vůz má pohon čtvrté generace s motorem o objemu 2,5 litru. Celkový výkon systému je i na takto velkou limuzínu zcela dostatečných 218 koní.

Dynamika jízdy bude vyhovovat především již trochu "klidnějším" a zkušenějším řidičům, model zrychluje z 0 na 100 km/h za necelých devět sekund. Ovšem jeho největší předností je nízká spotřeba paliva. ES 300h má ve smíšeném cyklu průměrnou spotřebu 5,2 l/100 km.

Dokonce i při jízdě na dálnici, tedy v rychlostech kolem 130 km/h (kdy jsme jezdili v režimu Eco nebo Normal), nám spotřeba pouze občas "přelezla" hranici šesti litrů (na 100 km), což je na takto prostorný automobil vynikající výsledek a svědčí to nejenom o dokonale vyladěném hybridním pohonu, ale také o aerodynamičnosti jeho karosérie.

Model je sám o sobě skutečně nepřehlédnutelný originál na našich silnicích, a to nejenom z hlediska designu. Navíc si můžete vybrat hned ze šesti verzí výbavy, 11 laků nebo 13 variant čalounění interiéru.

Verze "Business Edition", kterou jsme měli při testu k dispozici, je již standardně vybavena mimo jiné bezpečnostním řešením Lexus Safety System +2.5, elektricky nastavitelným a vyhřívaným volantem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými sedadly, multimediálním systémem s 12palcovým dotykovým displejem nebo vestavěnou navigací. Nechybí ani 18palcová kola z lehkých slitin, aktivní tempomat, přední a zadní parkovací senzory a couvací kamera, sledování mrtvého úhlu a elektrické střešní okno s posuvnou roletou.

Z hlediska řidiče jsme nejvíc ocenili, že je příjemně vše po ruce (dobře je vidět i na hlavní dotykový displej, který je nově o něco blíže a více natočen k řidiči) a nic vás při jízdě neruší. A to doslova. Jízda je prakticky za všech okolností (nerovnosti vozovky, vyšší rychlosti atd.) tichá, do kabiny nepronikají zvenčí prakticky žádné rušivé zvuky. A navíc si můžete při jízdě vychutnat jeden z nejlépe fungujících audiosystémů, jaké jsme kdy při testování poznali.

Nejdostupnější verzí modelu ES je "Elegance", kterou lze v současnosti pořídit již od 1.366.000 Kč, testovaná verze "Business Edition" již vyjde na 1.533.000 Kč (v rámci aktuální akční nabídky lze ovšem tuto verzi pořídit dokonce jen za 1.199.000 Kč), což je stále cena vzhledem k velikosti, kvalitě a spolehlivosti velmi zajímavá. Navíc je ES skutečně velmi hospodárné auto s překvapivě nízkou spotřebou (vzhledem k poskytovanému výkonu 218 koní).

Další informace o modelu Lexus ES najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama