První elektrické jednotky Škoda 16Ev zahájily pravidelný provoz v Lotyšsku

Jeden elektrický vlak je dlouhý 109 metrů a má 436 míst k sezení / Škoda Group
V Rize právě vyjely do provozu s cestujícími první elektrické jednotky Škoda 16Ev lotyšského národního dopravce Vienā vilcienā (VIVI). Dodání poslední vlakové jednotky proběhne v polovině roku 2024.

Škoda Group dodá do Lotyšska celkem 32 elektrických vlaků plně připravených pro osobní dopravu na širokém rozchodu 1520 mm. Nové vlaky vycházejí z v Česku dobře známého RegioPantera, ale jsou uzpůsobeny možnostem v Lotyšsku, a tak mají dle webu výrobce kromě širokého rozchodu také větší šířku a pojmou tak více pasažérů.

Každé vozidlo se skládá ze čtyř vozů. Jeden elektrický vlak je dlouhý 109 metrů a má 436 míst k sezení. Vlaky mají pro cestující jednoúrovňový nástup z nástupišť, což nejen zpřístupní dopravu všem, ale také zkrátí dobu potřebnou k přestupu cestujících na zastávkách. Širší dveře vlaku navíc pomohou urychlit nástup a výstup.

Nové elektrické vlaky jsou plně klimatizovány, mají ergonomická sedadla a moderní vybavení. Vybaveny jsou video a audio informačními systémy a výkonným Wi-Fi připojením.

Jejich provoz bude plynulejší a v kabinách bude nižší hladina hluku než u těch, které se používají v současnosti. Nové vlaky mají konstrukční rychlost až 160 km/h (v současnosti 120 km/h). Maximální rychlost bude v budoucnu možná na úsecích, kde to umožní železniční infrastruktura.

Díky novým elektrickým vlakům od Škoda Group bude dopravce VIVI schopen zavést intervalové jízdní řády na všech trasách těchto vlaků. To znamená, že vlaky budou jezdit každých 15 až 20 minut ve všední dny ráno a večer, což jsou tradičně nejvytíženější časy. Nové vlaky budou jezdit ve směru Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Zdroj: Škoda Group, VIVI

Mohlo by vás zajímat

Reklama