- Marek Kuřina
- Doprava
- 25. ledna 2024
- 10:35
Aero upevňuje pozici i v oblasti civilní výroby, navýší výrobu pro Airbus o 80 procent
Civilní program Aero s výrobcem dopravních letadel Airbus běží již 15 let. Vodochodský závod vyrábí pevné náběžné hrany křídel pro letoun A220 a bude v tom dle webu výrobce pokračovat i v následujících letech.
„Pro rok 2024 je od Airbusu poptávka na navýšení produkce o téměř 80 procent na rekordních 100 náběžných hran křídel A220. Po těchto dopravních letounech je v současné době ve světě obrovská poptávka čítající vyšší stovky kusů, což je zároveň i skvělá zpráva a příležitost pro Aero na minimálně deset let,“ uvádí Viktor Sotona, prezident a předseda představenstva společnosti Aero, a dodává: „Náš odběratel navíc velmi ocenil, že jsme byli schopni na konci roku 2023 vyrobit během dvou měsíců 17 náběžných hran, což splnilo jeho odvážné očekávání směrem k našim výrobním schopnostem.“
Náběžná hrana křídla, která je dlouhá 17 metrů a složená ze skoro 3 000 různých částí, je důležitá součást civilního letounu A220. Aero se od roku 2009 podílelo již na samotném vývoji této části A220.
Český výrobce pak od roku 2011 do dnešní doby vyrobil ve Vodochodech více než 370 náběžných hran. „S ohledem na stále se zvyšující poptávku po letounech A220 a rostoucím množství objednávek Airbusu od finálních zákazníků lze očekávat požadavek v dalších letech na zvýšení produkce Aero i nad dnešních rekordních 100 náběžných hran ročně. Což bude pro Aero znamenat další zvýšení potenciálu programu a zároveň výzvu udržet si postavení single source dodavatele v budoucnu,“ doplňuje Michal Krofta, ředitel výrobních programů Aero.
Letoun Airbus A220 je jednouličkové dopravní letadlo pro 100 až 150 cestujících využívané na krátké a střední vzdálenosti. Pevná náběžná hrana křídla je orientována proti směru letu a ovlivňuje aerodynamiku a stabilitu letounu. Toto letadlo patří ve své kategorii k nejoblíbenějším a je využíváno řadou leteckých společností po celém světě, včetně České republiky.
Zdroj: AERO Vodochody, Airbus
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email