- Marek Kuřina
- Doprava
- 29. února 2024
- 10:26
Japonci vyvíjejí generátor vodíku s produkcí až 100 kg tohoto paliva za hodinu
Automobilka kvůli tomu uzavřela strategické partnerství se společností Chiyoda, která je poskytovatelem výrobních technologií a vývojářem zařízení. Pilotní program zavádění nového systému výroby ekologického vodíku ve vodíkovém parku v závodě Toyota Honsha bude dle webu automobilky zahájený příští rok.
Loni v březnu Toyota představila prototyp bezemisního generátoru vodíku pro průmyslové využití využívajícího technologii elektrolýzy vody. Elektrolyzér, vyvinutý společně se společností Denso, byl vytvořen z komponentů sady palivových článků druhé generace od Toyoty.
Díky tomu by vodík mohl být sériově vyráběný stejnou technologií, jakou se vyrábějí palivové články pro vodíkové Toyoty Mirai. Prototyp Toyoty a Densa dokáže vyrobit až 8 kg suroviny za hodinu.
Cílem nového strategického partnerství Toyoty a Chiyoda Corporation je vyvinout rozsáhlý systém výroby vodíku elektrolýzou vody. Tento systém by měl na trhu vynikat svou účinností a kompaktními rozměry.
Rychlá instalace a snadná údržba
Výsledkem práce inženýrů obou firem bude standardizovaná jednotka třídy 5 MW, dlouhá 6 metrů a široká 2,5 metru, která zabírá jen asi polovinu podlahové plochy ve srovnání s řešeními, která jsou v současnosti na trhu k dispozici.
Aby byla zajištěna snadná instalace v jakékoli výrobní hale, budou moduly navrženy tak, aby je bylo možné snadno kombinovat do velkých zařízení s možností průmyslové výroby vodíku.
Při vývoji se Toyota zaměří také na výhody, jako je snadná přeprava, kratší doba instalace u zákazníka, nižší náklady na připojení k elektrárně a přenosovým sítím a snadná údržba.
Značnou pozornost bude společnost věnovat také stabilitě systému, spolehlivosti a nízkým nákladům na vlastnictví, přičemž bude vycházet ze svých dlouholetých zkušeností výrobce nejodolnějších a nejspolehlivějších automobilů.
Pilotní program zavádění nového systému výroby ekologického vodíku ve vodíkovém parku Honsha bude v budoucnu rozšířený na třídu 10 MW a bude využitý k dalšímu vývoji vodíkových řešení pro průmysl.
Zdroj: Toyota, Chiyoda Corporation
Sdílení
2
Twitter
Komentáře
Email