Mitsubishi ASX: Spolehlivý hybrid, který zaujme designem i nízkou spotřebou

 
Další 3 fotografie v galerii
Výrazný exteriér modelu dokreslují nepřehlédnutelné 18palcové slitinové disky / Marek Kuřina
V kategorii malých SUV se letos objevila řada zajímavých nových modelů. Jedním z nich je i model ASX automobilky Mitsubishi, který ve verzi plug-in hybrid představuje praktické řešení pro zájemce, kteří chtějí jezdit maximálně efektivně.

Model ASX (Active Sports X-over) je na trhu již 14 let a za tu dobu si vydobil již své místo, jak na tuzemském, tak celosvětovém trhu. Jeho poslední verze by mohla být obdobně úspěšná jako jeho předchůdci, protože verzi plug-in nechybí prakticky nic, co bude i relativně náročnější řidič potřebovat.

Pokud se podíváme na model z hlediska výkonu, tak 159 koní (při točivém momentu 250 Nm) je na takto malé SUV zcela dostatečné, dynamika vozu se neztrácí ani při vyšších rychlostech (maximální dosažitelná rychlost je přitom 170 km).

Pohonné ústrojí je tedy složeno z benzínové jednotky o zdvihovém objemu 1,6 litru, elektrického generátoru a elektromotoru. Zrychlení na stovku za necelých deset sekund sice patří v této kategorii spíše k průměru, ale to nebude parametr, který zájemce o tento model bude příliš sledovat.

Zajímavější totiž pro řidiče budou určitě údaje o spotřebě, a ty nás příjemně překvapily. Při nabité baterii jsme často jezdili s průměrnou spotřebou pod 2,5 litru na 100 kilometrů, samozřejmě až se vám baterie zcela vybije, tak spotřeba stoupne na běžných 6 až 7 litrů na 100 km. Pouze na elektrický pohon můžete ujet solidních 35 až 38 kilometrů, což většině z nás bude bohatě stačit na dojezd do práce nebo na nákupy. 

Při jízdě je možné využít celkem tři režimy (standardní My-Sense, Eco a také Sport), první dva z hlediska uživatelského příliš na stylu jízdy nepoznáte (možná částečně z hlediska spotřeby), v režimu Sport je pak poznat silnější výkon, zejména při předjíždění ve vyšší rychlosti. 

ASX zaujme jak výrazným exteriérem s nepřehlédnutelnými 18palcovými slitinovými disky (s prvky ve tvaru diamantu) a s prodlouženou přední části s razantním světelným podpisem evokujícím dynamiku, tak prakticky vyhlížejícím interiérem v čele s přehlednou 9palcovou na výšku orientovanou obrazovkou a 10palcovým přístrojovým štítem. Prostor pro řidiče je dobře řešený z hlediska ergonomie, velké plus dáváme za možnost elektricky ovládat sedadlo u řidiče.

Praktická je možnost nastavit si některé funkce jednoduchými fyzickými tlačítky nebo otočnými kolečky, jako je například nastavení teploty nebo klimatizace. Ovšem i v Menu lze procházet a nastavovat jednotlivé funkce dostatečně svižně i během jízdy.

Co se týká posádky na zadních sedadlech, tam je již prostoru o něco méně, ale cestující do 185 centimetrů se v pohodě do sedadel vměstnají. Pouze kufr nám přišel vskutku malý, u verze plug-in má jen 265 litrů.

Model může zaujmout také atraktivní cenovkou, protože v základní verzi Invite v mild hybridním provedení se vůz prodává za 614.960 Kč. Pokud budete chtít plug-in verzi ve výbavě Instyle, tak si již ovšem budete muset připravit 869.960 Kč.

Další informace se o modelu Mitsubishi ASX dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama