- Marek Kuřina
- Doprava
- 22. ledna 2025
- 10:52
Test Renaultu Symbioz: Dostatečně velké a výkonné SUV pro každou rodinu s obrovským dojezdem
Tato novinka od Renaultu má totiž nejenom zajímavou cenovku (na takto velké a vybavené SUV), ale disponuje kvalitním hybridním pohonem, který je skutečně velmi efektivní, přitom nabízí posádce dostatek prostoru (a to i toho zavazadlového - až 624 litrů).
Navíc se novinka automobilce povedla i z pohledu designu, zvenku působí až prémiově, a ani v interiéru nijak za nejmodernějšími trendy nezaostává. Symbioz je dražší než menší Captur (který se hodí více do města), naopak je levnější než (možná pro někoho až zbytečně velký a robustní) Austral.
Aktuálně se Symbioz prodává pouze s jedinou dostupnou motorizací, jde o hybridní systém E-Tech 145. Uvedený výkon 145 koní s točivým momentem 250 Nm je na takto velké SUV zcela dostatečný, model jezdí dynamicky i ve vyšších rychlostech, pouze nám přišlo, že někdy automatická spojka o něco později přeřadí a je to i v dobře odhlučněné kabině docela slyšet.
Na běžné ježdění do práce či na nákupy, ale i na delší cesty (na které se vůz hodí díky vysoké efektivitě hybridního pohonu, takže dojezd na jednu nádrž benzinu má reálně přes 950 kilometrů) je Symbioz ovšem přímo ideálním parťákem.
Konkrétně se spotřeba reálně pohybuje od 4,5 litru do 6 litru na 100 kilometrů, což je u takto velkého hybridního SUV výborná hodnota. Přitom výkon, symbolizovaný například zrychlením z nuly na stovku za 9 sekund, je skutečně na úrovni doby i své kategorie.
Pokud k uvedeným kladům připočítáme ještě cenu, která začíná v základní výbavě na 699.000 Kč (které v této kategorii může konkurovat snad jen nové MG HS), tak vychází Symbioz jako velmi zajímavé řešení pořízení nového rodinného vozu.
Navíc když již ve zmíněné základní verzi máte LED světla, bezdrátovou nabíječku telefonu nebo třeba zadní parkovací senzory i kameru. Právě zadní parkovací kamera nemá sice příliš vysoké rozlišení, na druhou stranu podává komplexní přehled o tom, kam přesně couváte.
Ve vyšší verzi Techno (aktuálně za 739.000 Kč) pak máte k dispozici již i navigaci, adaptivní tempomat nebo větší a designově velmi povedená 18palcová kola.
My jsme v testu jezdili s nejvybavenější verzí Iconic (829.000 Kč), kde zaujmou z praktického hlediska především elektricky ovládané dveře kufru a již 19palcová kola. V této verzi je k dispozici i zajímavě fungující střecha Solarbay. Tu totiž můžete postupně po jednotlivých částech zatemňovat, takže například můžete nechat dopadat sluníčko pouze do zadní části vozu.
Ve velmi dobře odhlučněné (zejména od motoru, zanedbatelný je ovšem i aerodynamický hluk) a dostatečně prostorné kabině jsme ocenili také výborně hrající hifi systém Harman Kardon s celkem devíti reproduktory. Řadící páka ovladače režimů automatické převodovky je příjemně po ruce, praktické je také rychlé ovládání teploty a klimatizace přes malá tlačítka pod displejem, řadu funkcí také nastavíte přes multifunkční volant. Pouze ovládání hlasitosti rádia se nám těžce hledalo v menu, i k tomu určené tlačítko je příliš zbytečně schované pod volantem.
Naopak se nám líbilo jednoduché tlačítko umístěné vlevo od řidiče, kterým snadno a rychle vypnete neustále pípající asistenty řízení (například ten oznamující překročení povolené rychlosti).
Nový Symbioz tedy zaujme nejenom povedeným designem, ale také velmi efektivním hybridním pohonem a na tuto cenovou kategorii dobře odhlučněným interiérem. Nabídne jednoduše svému majiteli komfortní jízdu v rámci až překvapivě nízké spotřeby.
Další informace o modelu Renault Symbioz najdete na webu automobilky.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email