- Marek Kuřina
- Doprava
- 28. února 2025
- 09:18
Toyota Corolla: Etalon spolehlivosti má nyní v hybridní verzi vyšší výkon
Zdá se to téměř neuvěřitelné, ale první generace modelu Toyota Corolla se objevila na trhu již před více než 55 lety a již více než 25 let je Corolla nejlépe prodávaným vozem historie, dávno již drtivě předběhla i ikonický Volkswagen Beetle.
Co vlastně dělá toto auto tak zajímavé i pro dnešní řidiče? Jde prostě o zajímavou kombinaci zmíněné spolehlivosti, dostupnosti (v základní výbavě Active si můžete novou hybridní Corollu pořídit již za 608.900 Kč) a hospodárnosti.
To poslední platí o novém hybridu do písmene, protože s modelem poháněným spalovacím čtyřválcovým 1,8litrovým motorem a elektromotorem (o celkovém výkonu 140 koní) jsme jezdili s průměrnou spotřebou (třetina cesty dálnice, zbytek město a okrsky) na úrovni velmi sympatických 4,8 litru na 100 km.
Již tak velmi efektivní využití paliva je u nového modelu podpořeno autonomním dobíjením vozu, kdy se hybridní baterie dobíjí v průběhu jízdy při zpomalování nebo brždění. Navíc máte při jízdě možnost zvolit některý ze tří jízdních režimů (Normal, Eco a Power), aktuální výkon vozu si tak snadno upravíte podle momentální potřeby. Využít můžete i čistě elektrický režim (pokud je právě v baterii dostatek energie).
Automatická převodovka fungovala bez problémů a prakticky bez zbytečných prodlev, vůz seděl velmi dobře v zatáčkách i ve vyšších rychlostech, pouze nám někdy přišlo nastavení podvozku příliš tvrdé, s některými záludnostmi českých silnic si občas model poradil jen s vypětím všech sil (tedy tlumičů). Zrychlení z nuly na stovku zvládla verze GR Sport za solidních devět sekund.
Z hlediska designu zůstává nová Corolla stále velmi aerodynamickým vozem s dynamicky působící zkosenou přední maskou, který má ve verzi GR Sport navíc výrazná 17palcová kola a pochlubit se může i dvoubarevným lakováním karoserie.
Proměnou oproti předcházejícím generacím prošel i interiér vozu, který nyní působí moderněji a prostorněji. Řidič má hned po ruce všechny nejnovější technologie, na které si vzpomene včetně třeba bezdrátové připojení, nechybí ani bezdrátové nabíjení, samozřejmostí je pak podpora Apple CarPlay nebo Android Auto. Řadu funkcí, včetně ovládání médií a navigace, si v Corolle nastavíte přes dostatečně svižný desetipalcový dotykový displej zobrazující vše ve vysokém rozlišení. Přehledně vyvedená je i grafika digitálního přístrojového štítu.
My jsme na ovládání Corolly ocenili zejména ponechání ovládání teploty a klimatizace přes klasická otočná tlačítka po stranách středního panelu, což je z naší zkušenosti během jízdy daleko bezpečnější, než konkrétní hodnotu teploty "lovit" v menu na displeji.
V Toyotě vždy pracovali na maximum se samotnou bezpečností jízdy, a to do puntíku potvrzuje i nová Corolla. Praktický je například tzv. "předkolizní" bezpečnostní systém, který dokáže rozpoznávat rizika a zamezí střetům s jinými vozidly nebo chodci. Nejprve v krizové situaci varuje řidiče akustickou i optickou výstrahou a pomáhá s bržděním. V případě, že nezačnete včas brzdit, sám automaticky aktivuje brzdy.
To systém tzv. nouzového zastavení (EDSS) jsme raději nezkoušeli, podle popisu funkce to funguje tak, že v případě, že systém po určitou dobu nezaznamená aktivitu ze strany řidiče, spustí se výstražná zvuková signalizace. Když řidič ani nadále nereaguje, asistent EDSS postupně vůz zpomalí až do úplného zastavení. Během tohoto manévru by měl automobil zůstat ve svém pruhu, zároveň se aktivují výstražná světla a odemknou dveře pro možný přístup záchranářů.
Bezchybně fungoval i adaptivní tempomat, kdy systém neustále udržuje minimální přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. Je‑li odstup kratší než přednastavená hodnota, systém automobil zpomalí a aktivuje brzdová světla. Pokud vozidlo vpředu zastaví, adaptivní tempomat rovněž vozidlo zcela zabrzdí.
Více než 50 milionů řidičů tohoto japonského etalonu spolehlivosti a bezpečnosti si ovšem možná nejvíce cení prakticky bezporuchového chodu i po desítkách tisíc naježděných kilometrech. To jsme samozřejmě během týdenního testu nestačili ověřit, řada odborných ocenění pro Corollu se o tomto aspektu ovšem často zmiňuje.
Další informace o modelu Toyota Corolla najdete na webu automobilky.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email