- Marek Kuřina
- Doprava
- 24. dubna 2025
- 12:34
Elektrický Peugeot 308 a solární panely aneb jak funguje moderní řidič

Nejprve se podíváme, jak se nám s touto loňskou elektrickou novinkou značky Peugeot vlastně jezdilo. Elektromotor dodává během jízdy až 145 koní, což je na takto velký osobní vůz zcela dostačující a zejména několik sekund po rozjezdu je dynamika třistaosmičky skutečně cítit, vmáčkne vás prostě do sedadel.
Z nuly na stovku se dostane tento sportovně vyhlížející elektrický hatchback za necelých devět sekund, ale solidně zrychluje i ze stovky na 150 km/h, což oceníte například při předjíždění na dálnici. Dynamiku jízdy ještě můžete zvýšit volbou režimu Sport. Ocenili jsme i dobře vyladěné nastavení podvozku třistaosmičky, který si i přes úzký profil pneumatik dobře poradil s různými nerovnostmi českých silnic.
Právě styl jízdy velmi ovlivňuje spotřebu, a to platí samozřejmě i u elektromobilů. My jsme s Peugeotem e-308 jezdili na kombinované trase (tedy cca 20 % dálnice, 30 % okrsky a zbylá část připadala na jízdu ve městě) na úrovni 13,5 - 15,2 kWh/100 kilometrů, což považujeme za velmi solidní výsledek.
Během jízdy jsme ovšem nezapínali ani klimatizaci, ani například vyhřívání sedaček, duben je skutečně z tohoto pohledu ideálním měsícem pro elektromobily (z pohledu nákladů na spotřebu).
Navíc v souvislosti s tím, že se dojezd na takto zvolené trase pohyboval téměř na hranici 400 kilometrů (při dojezdu zůstávalo v baterii cca 15 %). Konkrétně šlo o vzdálenost 390 - 395 kilometrů, při pomalejší jízdě po městě jsme několikrát překonali i dojezd 400 kilometrů - což pro představu znamenalo plné dobíjení (cca do 95 %) pouze cca jednou týdně (při běžném provozu, jako jsou cesty do obchodu, školy či do nejbližšího města).
Nejenom dynamika jízdy nebo spotřeba jsou klíčovými faktory při výběru elektromobilu, ale také rychlost nabíjení (zde patří nová 308 spíše k průměru, ale u domácího nabíjení to prakticky nevadí). My jsme totiž nabíjeli většinu času z domácích solárních panelů přes 11 kW wallbox umístěný v garáži a často tím nejpomalejším tempem, tedy v režimu "Green".
V takovém případě totiž nabíjíte prakticky zadarmo (nebudeme v tuto chvíli počítat investici do pořízení FVE, ani wallboxu) a navíc je takto pomalé nabíjení vhodné pro prodloužení životnosti baterie elektromobilu, které nesvědčí zejména rychlonabíjení na nabíječkách např. v obchodních centrech.
Podrobné způsoby (a samozřejmě i dobu) nabíjení vám prozradíme příští týden v posledním dílu našeho miniseriálu na téma "FVE a elektromobilita dneška".
První díl si můžete přečíst ZDE.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email