Ferrari má dva nové plug-in hybridní modely F173MM a F173MMS s výkonem až 1050 koní

V srdci obou modelů, F173MM i F173MMS, je osmiválcový motor V8 s dvojitým přeplňováním / Ferrari
Ferrari představilo dva nové modely, které ztělesňují vrchol inženýrského a designového umění značky: F173MM a F173MMS. Tyto nejnovější přírůstky do modelové řady Ferrari nahrazují modely SF90 Stradale a SF90 Spider, oba disponují třemi elektromotory v kombinaci se středově uloženým osmiválcovým motorem V8 s dvojitým přeplňováním, přičemž celkový výkon činí 1 050 koní.

Model F173MM se díky svému výkonu, schopnosti nadchnout řidiče bez jakýchkoli kompromisů v oblasti komfortu jízdy či propracovanosti interiéru a současně díky futuristickému, avšak hluboce historicky zakotvenému, designu staví na samotný vrchol nabídky Ferrari.

Tento vůz je určen pro nejnáročnější zákazníky – pro ty, kteří od Ferrari očekávají jen to nejlepší. Právě proto se také vrací zpět jedno z nejlegendárnějších jmen v historii Ferrari, Testa Rossa, které bylo poprvé použito u modelu 500 TR v roce 1956 k popisu barvy vík rozvodů některých z nejextrémnějších, nejvýkonnějších a nejikoničtějších závodních motorů Ferrari, než se později stalo pojmenováním pro jeden z nejslavnějších silničních modelů značky – Testarossa z roku 1984.

Kupé i kabriolet

Model F173MMS je zároveň pravým kupé i pravým kabrioletem díky zatahovací pevné střeše Ferrari (RHT), která umožňuje řidiči otevřít či zavřít střechu za pouhých 14 sekund, a to i při rychlosti až 45 km/h.

To znamená, že vysoký výkon vozu si lze vychutnat za jakýchkoli podmínek a také „en plein air“, což nabízí ještě intenzivnější propojení s okolím. Pro maximální komfort byl vyvinut nový systém minimalizující turbulence uvnitř kabiny, kterým je inovativní větrná clona umístěná za sedadly.

Síla motoru V8

V srdci obou modelů, F173MM i F173MMS, je přelomový osmiválcový motor V8 s dvojitým přeplňováním, který byl přepracován tak, aby poskytoval výjimečný výkon. Tento motor prošel výraznou transformací a dosahuje celkem 830 koní, což představuje nárůst o 50 koní oproti předchozímu modelu.

To je umožněno díky pokročilé technologii turbodmychadel s ložisky s nízkým třením odvozenými z modelu F80 a inovativnímu tepelnému štítu inspirovanému vozem 296 GT3, optimalizujícím správu tepla v prostoru motoru. Nové odlehčené komponenty motoru V8, jako jsou titanové šrouby a přepracované výfukové svody z materiálu Inconel, přispívají ke zlepšení poměru hmotnosti k výkonu o 10% ve srovnání s modelem SF90 Stradale.

Podobně jako model F173MM je i F173MMS vybaven výkonným motorem V8, který těží ze stejných pokročilých inženýrských vylepšení optimalizujících jak výkon, tak efektivitu. Tento pohonný systém je klíčovou součástí schopnosti vozu nabídnout dechberoucí zrychlení a špičkový výkon, doplněný o hybridní architekturu.

Pohon čtyř motorů

Hybridní pohonná jednotka u modelů F173MM i F173MMS integruje plug-in hybridní (PHEV) systém složený z výkonného osmiválcového motoru V8 a tří elektrických motorů. Tyto komponenty společně poskytují celkový výkon 1050 koní, přičemž elektrické motory přispívají výkonem 220 koní.

Oba modely jsou vybaveny dvouspojkovou převodovkou. Upravená strategie řazení, založená na systému SF90 XX Stradale, nejenže zvyšuje výkon, ale navíc výrazně podtrhuje dynamický zvukový charakter během jízdy.

Zdroj: Ferrari 

Mohlo by vás zajímat

Reklama