Cesta k moři: S Peugeotem Traveller spolehlivě a bezpečně

 
Další 2 fotografie v galerii
Dvoulitrový motor BlueHDi o výkonu cca 180 koní umožňoval dynamické předjíždění i v rychlostech kolem 100 km/h / Marek Kuřina
V redakci jsem se rozhodli, že v září je u moře stále dostatečně teplo a voda bude vyhřátá ještě z léta. A tak jsme vyrazili k jednomu z nejbližších míst, kde se již našinec může vykoupat v moři, a to do slovinského Piranu.

Rovnou na úvod můžeme prozradit, že cesta dlouhá cca 720 kilometrů (konkrétně trasa Praha - Portorož) nám díky zapůjčenému modernizovanému Travelleru ze stáje Peugeot utekla velmi pohodlně.

Nakonec jsme na cestu vyrazili ve čtyřech lidech, takže jsem se i s kufry a baťohy vešli do Travelleru bez problémů. Měli jsme totiž v testu sedmimístný naftový model, který nás mile překvapil jak solidní spotřebou, tak dostatečnou dynamikou odpovídající velikosti vozu.
 
Dvoulitrový motor BlueHDi o výkonu cca 180 koní umožňoval dynamické předjíždění i v rychlostech kolem 100 km/h, na něž je mimochodem na rakouských dálnicích v Alpách stejně často omezení, samozřejmě musíte ale počítat, že například při jízdě do kopce trvá předjíždění o něco déle než u osobáku.

Za pozornost pak stojí určitě spotřeba této dodávky: při jízdě na okrskách padala dokonce pod hranici 7 litrů na 100 km, ale i na dálnici, navíc za deště, který jsme chytli několikrát v Alpách, jsme jezdili v průměru za 7,8 litrů na 100 km.
 
Řízení vozu bylo pohodlné i díky spolehlivě fungující osmistupňové automatické převodovce, dobře a spolehlivě fungoval i brzdný systém, což jsme při různých sjezdech z hor mohli bohužel také několikrát ověřit.
 
Ve Slovinsku jsme během týdne udělali řadu výletů, například i do blízkého italského Terstu, přesto jsme na za celou dobu museli dotankovat (na maximum) jen dvakrát, což nám umožnila velká palivová nádrž Travelleru, která je na 69 litrů.
 
V kabině se pohodlně sedí, na všechny ovládací tlačítka pohodlně dosáhnete, snad jenom by mohlo být více odkládacích míst pro láhev s vodou nebo kelímek s kafem, velká kapsa ve dveřích je přeci jenom velmi hluboká a za jízdy do ní z místa řidiče téměř nedosáhnete.

Sedačky i pro další členy posádky jsou dobře tvarované a ani po delší několikahodinové cestě jsme nepocítili nějaký výraznější diskomfort. Praktické je samočinné dovírání bočních dveří pro posádku, prostoru je i při více lidech všude ve voze dostatek.

V základní verzi Active je nový Traveller (velikost L2) v prodeji od 995.000 Kč (bez DPH), elektrická varianta se 100 kW elektromotorem a 50 kWh baterií začíná na 1 215 000 Kč (bez DPH.

Více se o modelu Peugeot Traveller dozvíte na stránkách automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama