Vodíkové prostorné SUV NEXO s dojezdem až 800 km dorazí na český trh již příští rok

 
Další 2 fotografie v galerii
Novinka je vybavena chytrým rekuperačním systémem SRS / Hyundai
Druhá generace modelu NEXO poskytuje vyšší výkon 190 kW a maximální dojezd 826 kilometrů (WLTP), a to po přibližně pěti minutách doplňování paliva.

Model NEXO druhé generace přináší podle webu automobilky pokrok zejména v oblasti techniky poháněcího ústrojí. Nově vyvinutý systém výkonové elektroniky zdvojnásobuje výkon sady akumulátorů ze 40 kW na 80 kW.

Zároveň spolupracuje s účinnější sadou palivových článků na vodík, jež nyní poskytuje nejvyšší celkový výkon 110 kW – to je nárůst o 16 % v porovnání s předchozími 95 kW. Využitelný výkon systému vzrostl o 11 %, z 85 na 94 kW. Tato vylepšení v souhrnu posouvají nejvyšší celkový výkon systému ze 135 kW až na 190 kW.

Zrychlení z místa za necelých osm sekund

Vyšší výkon umožnil použití nového elektromotoru se 150 kW. Doba zrychlení z 0 na 100 km/h se tím zkrátila na pouhých 7,8 sekundy z dosavadních 9,2 sekundy. NEXO tak nabízí svižné zrychlení při předjíždění a sebevědomou dynamiku.

Vůz zaujme také hospodárností a praktickou využitelností díky předběžnému dojezdu 826 km (WLTP) po rychlém, pětiminutovém doplňování vodíku do nádrží. Ty nyní pojmou větší množství vodíku – 6,69 kg místo 6,33 kg. Vyšší hustota skladování vodíku a nižší spotřeba paliva jsou další výhody modelu NEXO v oblasti dojezdu.

Za zmínku stojí i vylepšená provozuschopnost za nízkých teplot, odolnější struktura membrány a větší homogennost palivových článků. Nová funkce „probuzení vozu“ proti zamrznutí a další optimalizace zajišťují spolehlivé provozní vlastnosti i v chladném počasí a jistotu celoročního cestování.

Moderní rekuperování

Novinka je vybavena chytrým rekuperačním systémem SRS (Smart Regenerative System), který snižuje zatížení řidiče a podporuje plynulejší jízdu. Tento inteligentní systém automaticky upravuje intenzitu rekuperačního brzdění na základě navigačních dat a vzdálenosti vpředu jedoucích vozidel.

Kromě toho používá také rozšířené mapové podklady, aby se mohl přizpůsobovat situaci na silnici, například úsekům s měřením rychlosti jízdy a zpomalovacím prahům. SRS snižuje četnost zásahů řidiče, přičemž zohledňuje nastavení vzdálenosti od vozidla vpředu podle preferencí řidiče.

V evropské specifikaci model nabídne ještě širší možnosti využití díky nové možnosti připojení přívěsu. S nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 1000 kg se NEXO stane prvním elektromobilem s palivovými články, který nabízí tuto úroveň funkčnosti a všestrannosti.

Stejně jako akumulátorové elektromobily značky Hyundai je i NEXO vybaveno funkcí obousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load), která uživatelům umožňuje napájet elektrická zařízení v interiéru i mimo něj prostřednictvím vysokonapěťové sady akumulátorů. K venkovní zásuvce V2L lze přímo připojit elektrická a elektronická zařízení, aniž by bylo nutné používat dodatečné adaptéry.

Výbava zlepšující výhled dozadu zahrnuje na vybraných trzích digitální vnitřní zpětné zrcátko DCM (Digital Center Mirror) a systém digitálních vnějších zpětných zrcátek DSM (Digital Side Mirror).

Oba systémy nahrazují tradiční optická zrcátka, poskytují širší zorný úhel, usnadňují rozpoznání vozidel ve slepém úhlu a zlepšují viditelnost za tmy nebo špatných povětrnostních podmínek. 

Zdroj: Hyundai

Mohlo by vás zajímat

Reklama