Diesely budou muset vyklidit pole, začíná éra hybridů

 
Další 4 fotografie v galerii
První Peugeoty s Plug-in hybridem: 3008, 508 a 508 SW / Peugeot
Evropská unie svým novým rozhodnutím o dalším snížení emisí CO2 opět přitlačila automobilky ke zdi. Osobní automobily vyráběné v Evropě by od roku 2030 měly mít o 35 % nižší emise CO2 než v roce 2021, lehké užitkové vozy pak o 30%.

Automobilky už zjistily, že ubrat každý další gram CO2 u spalovacích motorů vyžaduje nesmírné úsilí a obrovské investice do vývoje. Je tedy třeba přistoupit k zavádění alternativních pohonů. Někdo na to jde přes elektřinu, někdo přes vodíkové články, někdo preferuje CNG a někdo v nabídce vozů kombinuje různé alternativní pohony. Elektřina je aktuálně v kurzu, ale dává smysl jen u malých vozů a v městském a příměstském provozu. Pro větší vozy se jako nejperspektivnější jeví hybridní pohon. 

Hybridy už na trhu nějakou dobu jsou. Nedá se říct, že by šlo o horkou novinku. Nicméně nyní se chystá na hybridní trh vtrhnout další silný hráč – skupina PSA. Před několika dny na pařížském autosalonu představila impozantní řadu hybridních modelů a oznámila jejich uvedení v roce 2019. Koncern PSA je druhým největším výrobcem vozidel v Evropě a není pochyb o tom, že hybridním pohonem vybaví všechny své koncernové značky. Dá se tedy očekávat, že tento alternativní pohon zažije další vzestup a to nejen v rámci evropského trhu.

Skupina PSA ovšem nepřichází na hybridní trh poprvé. Už v roce 2012 uvedla značka Peugeot, která do koncernu patří, první dieselový hybrid na světě. Jednalo se o model Peugeot 3008 Hybrid4 a později se začal prodávat i Peugeot 508 Hybrid. Než v roce 2017 automobilka jejich výroba ukončila, prodalo se jich celkem 63 000 kusů.

Nový dobíjecí hybridní systém, který Peugeot a ostatní značky koncernu PSA používají, se skládá z klasického benzínového čtyřválce o výkonu 180 nebo 200 koní, jednoho nebo dvou elektromotorů o výkonu 110 koní, speciálně upravené osmistupňové automatické převodovky e-EAT8 a vysokonapěťové baterie lithium-iontového typu (300 V). Baterie má kapacitu mezi 11,8 KWh a 13,2 KWh, což odpovídá úrovni nejlepších baterií na trhu a díky tomu je vůz schopen ujet čistě na elektřinu 50 až 60 kilometrů. Baterie se dobíjí ze standardní elektrické zásuvky.

Značka Peugeot tímto pohonem vybaví modely Peugeot 3008, 508 a 508 SW. Proč právě vozy, které nakupují hlavně firemní klienti? Představte si typického manažera firmy: ráno jede služebním vozem do práce, večer z práce a mezitím stihne dojet na pár schůzek. Na tyto cesty mu vystačí dojezd 50 kilometrů, které ujede čistě na elektřinu. Párkrát do měsíce musí jet na služební cestu na druhý konec republiky, přičemž přijde ke slovu benzínový motor. Průměrná spotřeba vozu se bude pohybovat kolem 2 litrů na 100 kilometrů a emise pod 49 g CO2/km. Ekologické normy jsou splněny a majitel vozu ušetří za pohonné hmoty, ale nejen to, s vozem Peugeot 3008 Hybrid4 si navíc užije dobrodružství z jízdy s pohonem všech 4 kol.

Peugeot 3008 se stal čtyřkolkou právě díky novému Plug-in hybridu. Dostal kombinaci benzínového a dvou elektrických motorů, z nichž jeden pohání přední a druhý zadní kola. Celkový výkon vozu je 300 koní, což je síla, které ještě žádný sériový Peugeot nedosáhl! Jezdit ekologicky tedy nemusí být nuda, jak tvrdí i ředitel značky Peugeot Jean-Philippe Imparato: „Naše motory Plug-in hybrid jsou plně v souladu s hodnotami naší značky: posilují náš slib intenzivnějšího smyslového zážitku.“

Mohlo by vás zajímat

Reklama