Nazývali ho ergonomickým přešlapem, dnes je chloubou Peugeotů

 
Dalších 7 fotografií v galerii
Zákazníci chtějí stále atraktivnější, praktičtější a chytřejší novinky / Peugeot
Zmlsaní zákazníci chtějí novinky, stále atraktivnější, praktičtější a chytřejší. A automobilky se předhánějí v uvádění nových modelů, technologií a systémů. Někdy se uchýlí k tomu, že ve snaze přinést převratnou novinku překopou něco, co dosud fungovalo. To s sebou ale nese velké riziko, které se výrobci může vymstít.

Uvede-li totiž řešení, které zákazníky odradí, na konkurencí hustě obsazeném trhu číhají ti, kteří se zklamaných klientů rádi ujmou. Právě takový riskantní krok učinila před sedmi lety značka Peugeot, když uvedla model Peugeot 208. Dnes odhalila novou generaci tohoto vozu reprezentující segment, ve kterém tato značka vždy dominovala. Je tedy čas bilancovat a ohlédnout se zpět.

První generace modelu Peugeot 208 se objevila v roce 2012 a její cesta na trh nebyla zcela hladká. Inženýři od Peugeotu tento model jako první v historii značky vybavili novinkou nazvanou Peugeot i-Cockpit. Jednalo se o zcela nové uspořádání interiéru, které převrátilo zažité principy. Do té doby měly všechny modely značky Peugeot standardně velký volant a za ním standardně nízko posazenou přístrojovou desku, na kterou se koukalo skrze volant. A jednoho dne se ve vývojovém centru Peugeot zrodily takřka kacířské myšlenky: Co kdyby se volant zmenšil a na budíky se nedívalo skrz volant ale nad ním? Výsledkem by byla snazší  ovladatelnost a intenzivnější požitek z jízdy. A co kdyby byla přístrojová deska vyvýšená? Tím budou zobrazované informace lépe čitelné a komfort i bezpečnost větší, protože řidič nespustí oči z vozovky.

Inženýři dovedli tyto myšlenky do finále a nazvali ho i-Cockpit. Premiéra modelu 208 na ženevském autosalonu tak byla i premiérou i-Cockpitu. Projektový manažer 208, Jérôme Micheron si ovšem uvědomoval, že novinka nemusí vyvolat všeobecné nadšení: „Kompletně přepracovat místo řidiče u vozu, který by se měl stát nejprodávanějším modelem značky, to bylo rozhodnutí, které znamenalo velké riziko. To, že jsme se k tomuto kroku u modelu 208 odhodlali, bylo od nás všech velice odvážné,“  komentoval odhalení modelu.
 
Jako mnoho revolučních myšlenek, i tato měla své odpůrce. Někteří novináři nazývali toto nové uspořádání „ergonomickým přešlapem“. Stěžovali si, že nevidí při řízení na přístroje, protože jim je volant zakrývá. Zákazníci si ale i-Cockpit zamilovali. Ocenili jeho obratnost, která je při každodenním používání vozu velkou výhodou. Někteří vyzdvihovali podnětné a interaktivním prostředí, jiní sportovní atributy, lepší kontakt a citlivost řízení nebo jednodušší a přesnější komunikaci v některých situacích. Peugeot tedy od novináři zatracovaného rešení neustoupil. Naopak, postupně ho vylepšovat, rozvíjel a zaváděl do všech svých nových modelů. Přišel Peugeot 2008, po něm Peugeot 308 oceněný evropským autem roku, stejně jako krátce po něm uvedený Peugeot 3008. A všechny dostaly i-Cockpit! Dokonce i užitková dodávka Peugeot Partner. Má ho i vlajková loď Peugeot 508 a u tohoto luxusního fastbacku se dá říci, že vývojáři dovedli i-Cockpit k dokonalosti.

K dnešku si vůz s uspořádáním interiéru i-Cockpit pořídilo už více než pět milionu zákazníků. Stalo se nezaměnitelným znakem značky, synonymem modernosti, dynamiky, reaktivnosti, snadného ovládání vozu. Dnes si na nedostatky, které mu byly vyčítány, nikdo nevzpomene. V současnosti je zákazníky milován a konkurencí záviděn. Riskantní krok, který se značce Peugeot vyplatil!

Ale vraťme se zpět k modelu Peugeot 208 z roku 2012, tomu, ve kterém se i-Cockpit narodil. Ten se nyní chystá vyklidit pole další generaci. Nový Peugeot 208 se v premiéře představuje letos v březnu v Ženevě. Jeho i-Cockpit je jedním slovem úchvatný. Inspiroval se koncepčním vozem Peugeot Fractal a po jeho vzoru přináší zcela nový vyvýšený přístrojový panel s holografickým zobrazením. Informace se znázorňují ve dvou úrovních. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita přibližně o půl sekundy. Je tedy nejen velice efektní ale také užitečný. 

 
Vstoupit do diskuze  (8)

Mohlo by vás zajímat

Reklama